5) Zaterdag 1/9 2018 Corsica

1 september 2018 - Barrettali, Frankrijk

Zo! half 7 weer paraat. Weer een fikse onweersbui vannacht. En op zee rolt het geluid ook zo lekker door! Maar ik sta maar op voor een ochtendwandeling   Trap af naar de zee. Best koud nog in mijn hempie. Ook wij zijn 18 graden niet meer gewend. Enfin op de weg terug ( al die trappen weer op ) is het warm genoeg. Pffff

Vandaag gaan we het rustiger aan doen. We zijn niet ver van Livorno en willen morgenvroeg met de boot oversteken naar Corsica. We rijden door Pisa en vangen nog net een glimp op van de toren. Maar we er zijn mooiere dorpjes onderweg.

We hebben een boerderij op het oog ,voor vannacht ,maar aangezien de boot al om 7 uur vertrekt moeten we even checken hoelang de rit naar de veerboot duurt. Dus eerst naar de boerderij en dan timen naar de haven. Zo weten  we precies wanneer de uiterste tijd is dat we op moeten staan.  Maar plannen veranderen met de minuut dus als we aankomen in de haven ligt het veer er al. Het is wel wat duurder (2x) maar dan hoeven we in elk geval morgen geen wekker te zetten.

Dus we zitten vanavond al in Bastia. 4 uur op de boot. Het is bewolkt dus maar lekker aan de bar hangen. We passeren een paar eilandjes maar verder is het erg saai. Mensen liggen overal te slapen.

Enfin om half 7 komen we aan. Ik stel de TomTom in op ons hotel dat hebben we aan boord al geboekt.

PANIEK in de tent. 177 kn geeft hij aan. Later blijkt dat hij (TomTom ) nog geen signaal heeft en vanuit Livorno rekent. Pffffff Theo wist dat natuurlijk al.

Het hotel ligt 20 km verderop en was het enige wat een beetje aan de prijs was. € 800 per nacht ga ik echt niet betalen. En € 200 ook niet. Morgen op tijd iets plannen want ze zijn hier wel aan de prijs.

We doen 1 uur over de 48 km. Het uitzicht is overweldigend maar foto’s maken is moeilijk met al die bochtjes en Theo geeft gas want in het donker is het hier levensgevaarlijk met die afgrond.

We komen met zonsondergang aan en kunnen gelukkig nog aanschuiven aan Le diner.

Alweer een dag voorbij. Volgens mijn stappenteller heb ik vandaag 29 verdiepingen gehad. 8 op de boot en de rest vanmorgen naar en van het strand. Dus ik kan goed bestellen bij het diner.

1. Ilonka:
    2 september 2018
    Leuk om alles weer mee te kunnen lezen. Veel plezier nog!