4) vrijdag 31/8 2018

31 augustus 2018 - Tellaro, Italië

Mijn laatste vakantiedag. Haha.

Per morgen ben ik namelijk niet meer in dienst van de ambulancezorg. Soort van vroeg ophouden en iets anders gaan zoeken wat dichter in de buurt van Geldrop is,en wat ik leuk vind, en wanneer ik wil en zo. Het zal een hele toer worden want zo leuk als het werk op de meldkamer is, kun je ergens anders  niet verwachten. We zien wel!

Eerst verder met de reis. Het knalde en onweerde goed vannacht dus na het ontbijt weer snel in de auto. Regen en grauwe luchten hebben ons ingehaald vanuit Zwitserland dus we vluchten richting Genua vandaag.

Snel weg en over de snelweg.

Theo heeft nog iets gevonden om nog een beetje in de avontuurlijke mood te blijven. Na elke tunnel en achter elk viaduct hoor ik een “poehoe” van opluchting,omdat er tot nu toe nog niks is ingestort.

Bij Novi Ligure gaan we weer de alternatieve route op vanwege de ingestorte brug in Genua.

Ook omdat de tolweg zo saai is.

We zitten meteen tussen de chocolade fabrieken dus tijd voor koffie!

Dan komen we  in de beboste heuvels via  een weggetje langs een rivier door kleine dorpjes die op de heuvels zitten geplakt.

Soms maar 5 huizen op en onder elkaar. Zou ik toch niet willen wonen. Elke keer dat traplopen als je even bij de buurvrouw op de koffie wilt.

Het regent weer als we richting chiavari rijden. Dat is aan de kust.

Tijd voor de lunch. Aan zee.

De taal is nog wat moeilijk. Ik probeer overal een o of io achter mijn Spaans te plakken. Maar hoewel hilarisch schiet het niet echt op.

Maar we komen er wel uit net spaghetti en sla op gaan we verder langs de kust naar Prezia. Onze laatste stop vandaag denken we, maar het blijkt iets te groot die havenstad en erg druk dus .....snelweg. We rijden door naar Tellaro. En we vinden een hotel boven op een soort terras met uitzicht op de zee. Prachtig! Met bar en restaurant dus we zitten op onze plek.

Niet al te veel sensatie vandaag maar de avond moet ook nog beginnen.

1. Gerrie:
    31 augustus 2018
    geweldige mooie foto`s, echt een mooi gebeid waar jullie door heen rijden en van genieten en zo doen wij dat nu ook