vrijdag 14/09 laatste hoofdstuk

14 september 2018 - Mataró, Spanje

Zo de eerste paella is  binnengewerkt. (Door mij dan) Voor Theo pech want die kreeg paella met een soort korte spaghetti ipv rijst. Daar hadden we nog nooit van gehoord maar het bestaat! Jammer voor hem, en dat na al die moeite.

Het was een hele wandeling. Het nieuwe appje van Theo wees ons de weg en we kwamen , na een fikse klim, op een doodlopend weggetje uit. Hehe toen moesten we naar beneden via een heel smal paadje. Het was even afzien, maar we hebben het gevonden. En de calorieën die we dachten te hebben verbruikt zijn weer ruimschoots aangevuld.

Vandaag is dus de grote dag. Omdat we de afslag voor de klim van de route niet vonden gisteren, besluiten we dan maar bij een rotonde te gaan staan. Hopelijk remmen ze daar een beetje af.

We gaan kijken waar we moeten zijn en parkeren de auto bij het winkelcentrum. Het is pas 13 uur dus het duurt nog een tijdje. Maar goed we staan niet voor niks bij de winkel, dus doen maar meteen de boodschappen voor het ontbijt. Haha.

Die eten we dan op de parkeerplaats wel op zo uit de kofferbak als twee arme sloebers uit een vuilnisbak.

De kofferbak ligt overigens al behoorlijk vol met eten- en drinkwaar. Houdbaar spul voor thuis. Dat doen we meestal en meestal staat het na een paar jaar nog in de kast. ( behalve de drank dan).

Om 14:15 is er nog niks te merken van een doorkomst. Ik begin al zenuwachtig te worden want we zien nog niemand aanstalten maken en ook geen reclame of andere afsluitingen.

Ik denk dat wij de enige twee zijn aan de kant van de weg. Theo heeft de auto al met de neus naar Barcelona staan in de hoop dat we door het gedrang, na afloop , op tijd weg kunnen. Het wordt spannend!!

Het wordt wat drukker als de karavaan langskomt. Er komen  vrouwen gele lintjes langs de weg ophangen. Een stuk of 10 vrouwen en een kleine 500 lintjes Erg hilarisch om te zien dat 5!  politie agenten aan de gang gaan met 1!  afzetlint. Haha.

Dan komen ze. In een poep en een scheet zijn ze voorbij. En klaar is Kees. Eigenlijk hedde dur niks aan , zegt Theo. Haha en dat na al die moeite en die extra dag. Maar het was leuk om te zien, en kan van de bucketlist.

We gaan weer richting Barcelona voor een authentiek paella. Theo’s eerste echte. Dat hopen we. En daarmee is dit het laatste hoofdstuk. Want zondag moet er gekaart en maandag gebiljart worden. Wat hebben we weer genoten. De smalle weggetjes in Zwitserland. Ook in Italië smal en de Maria fiesta. En in Spanje de prachtige Pyreneeën En de Vuelta.

Nog 2 dagen door Frankrijk kachelen even naar Montelimar voor de Nougat. En volgende week weer lekker thuis genieten van het mooie weer.  Bedankt voor alle leuke reacties. En tot de volgende keer.

Groetjes Theo en Helma

1. Johanna Hendrina Francisca Hebing:
    15 september 2018
    Het was weer erg leuk om ook van jullie vakantie te genieten.
    Een goede terugreis en ik neem aan nu over een gewone brede weg😃👋
  2. Wim van Deursen:
    15 september 2018
    Bedankt voor de leuke verhalen Helma. Ik heb er weer van genoten.
    Goede terugreis en tot volgende week.
  3. Lies Gosens:
    15 september 2018
    Wat hebben jullie weer een leuke vakantie gehad en ons van de mooie verhalen laten genieten.
    Goede reis terug naar Geldrop !!
    Groetjes, Martien en Lies.
  4. Peter Toonen Dekkers:
    16 september 2018
    Bedankt voor de leuke verhalen en de mooie foto's Helma.