15)dinsdag 11/9 2018 Barcelona

11 september 2018 - Castelldefels, Spanje

Gisteren vonden we nog een restaurant wat eigenlijk pas om 19:00 uur open ging. De aardige kok was bereid om eerder te beginnen en dus konden we op tijd genieten van de, met vis gevulde , ravioli in tomatensaus.

Toch nog Italiaans op de laatste dag. Anders was het een snack of  Mac geworden.

Vroeg naar bed want om 5 uur uitchecken.

En dan om half 7 nemen we afscheid van Sardinië.

De boot is een cruiseschip met een leeg zwembad. Overal slapende mensen. We moeten de tijd doorkomen met lezen want na de zonsopgang ,bij vertrek ,is het alleen maar water.

Mensen kijken is ook leuk. Het is wel een saaie lange dag.

Om 19:10 komen we aan in Barcelona. 20:30 er pas uit. Jaja we stonden al een half uur te wachten en wilden uit de file en mochten van een agent doorsteken. Verkeerde  weg dus, en dus konden we weer achter aan de file aansluiten.

We gaan morgen dus niet naar Barcelona. Veel te zenuwachtig rijden daar. Iedereen doet maar wat.

We komen bij het hotelletje in het donker. Blijkt vandaag een nationale feestdag in Spanje te zijn. En een miljoen Catalanen hebben net in Barcelona geprotesteerd voor onafhankelijkheid. Daar komen wij dus tussen te staan. In de file.

Gelukkig is er nog een restaurant open op 10 minuten lopen van ons hotel.

Haha. Half shoarma, humus en tahine. En ook Grieks. Maar wij gaan voor de echte Spaanse solomillo oftewel biefstuk met friet. En lamsboutjes. De paella moet maar wachten tot morgen. De Vuelta gaan we vrijdag bekijken dus morgen een dagje snorkelen als het weer mee zit.

Maar dat zien we morgen wel weer.