17)donderdag 13/9 2018

13 september 2018 - Castellciutat, Spanje

We gaan al richting het noorden vandaag. Hebben lekker geslapen en zijn er weer helemaal klaar voor.

Onze queeste naar een goede paella en de vuelta maakt dat we vandaag eigenlijk maar 1 1/2 uur hoeven rijden naar de volgende slaapplek. Dan wil Theo de fietsroute nog even rijden ( met de auto) die ze morgen af moeten leggen.

Ik wil wel een beetje bergop gaan staan want anders is het peloton al na een seconde voorbij. We zullen eens zien waar we allemaal terechtkomen.

We rijden de route van morgen dus. Ik raad iedereen aan te kijken op tv ,want, zelfs als je niet van fietsen houdt is de omgeving fantastisch.

We rijden eerst over een hoogvlakte en dan een canyon in. Maar dit keer onderlangs.

We passeren talloze kasteel ruïnes en prachtige grove bergen. Eerst gestreept dan rood gesteente.

We volgen de route tot in Andorra. En omdat we er toch zijn vullen we maar meteen onze drankkast aan.

We kunnen het weggetje naar de top van de berg niet vinden dus gaan we terug naar La Seu d’Urgell. Daar staat ons bed voor de nacht. En daar komt morgen de karavaan voorbij.

We gaan nog even bij het kasteel kijken. Ze hebben er een hotel van gemaakt. Het ziet er gelikt en errug duur uit. € 199 per nacht. Maar dan heb je ook wel hele dikke muren. En een mooie tuin en uitzicht.

We gaan wat drinken en checken in. Aangezien ik geen zin heb op de kamer te blijven besluit ik nog even naar het torentje te lopen. Dat valt nog niet mee op het heetst van de dag. Het is een hele klim. Maar ik haal het wel. Gelukkig is de terugweg bergaf en na wat foto’s daal ik weer af naar de jacuzzi in onze kamer. Ahhhhh wat een genot die jetstraal op mijn kuiten. Helemaal ontspannen ben ik en klaar voor het avondeten. Helaas duurt dat nog een paar uur.

Theo kijkt naar de Vuelta en rekent uit dat het erom spant om bij daglicht weer bij het volgende hotel aan te komen morgen. De karavaan komt hier pas om 16:00 uur ongeveer langs. Maar dat is voor latere zorg. We hebben een paella restaurant gevonden. Maar 20 minuten lopen. Ben benieuwd.........