Dag 12 25-10-2019. la Seu d’Urgell- Brive la Gaillarde Frankrijk

25 oktober 2019 - Brive-la-Gaillarde, Frankrijk

Zo !  de eerste dag van het nieuwe jaar en het laatste verhaaltje van deze reis.

Het wordt de mooiste dag van de vakantie qua weer.. Als we de verwachtingen mogen geloven. Geen wolkje aan de lucht. We worden wakker met hanengekraai en het geluid van het ruisende riviertje, blaffende hondjes en veel felicitaties voor mij.  Bedankt daarvoor ,allemaal!

Als ik de gordijnen opendoe  zitten we helaas toch in een wolk mist. Maar dit zal wel optrekken.En het wordt de kroon op de vakantie! De hele dag zonneschijn en 20 graden plus.

Het was een prachtig cadeau van T. Dit “tripje down memory  lane”. Wat een goede ideeën heeft hij soms!  Maar vandaag is de laatste dag in Spanje.

We hebben hier genoten! ( vooral van de verkeerde afslagen en andere plaatsen waar normale mensen niet komen. )

Nog één keer café con leche en een bocadillo de jamon. En nog één keer even de  bergen door. Het was een leuke reis, om na 38 jaar nog eens te doen en te zien wat het is geworden. Alle zandpaden van toen zijn snelweg geworden, de ruïnes ... toeristenattracties, de zingende herders in de kroeg zijn nu de dealende zakenmannen, De Guardia civil is nu de rijkspolitie en niet meer een autoritaire legereenheid van toen, en de  Don Juans..... niet meer nodig! :) haha  tja het jeugdsentiment viert hoogtij ( maar dat mag vandaag)

In eerste instantie zie ik de bui al hangen want we hebben een tijdje dichte mist. Maar dan zitten we boven de wolken. En het is prachtig. Dorpjes op de punten van de berg. Je snapt niet dat mensen daar kunnen komen. ( of wegkomen ) Zo hoog en zo opeengepakt op de richel.

De sneeuwtoppen zijn imposant en dan tegen dat oranje en geel van de bomen.

Overal zijn ook gele strikjes te zien. ( voor de onafhankelijkheid van Catalonië. )

Het is genieten met hoofdletter G.

En dan , na zo’n 200km zijn we aan de grens. We rijden langs de Garonne af Frankrijk weer in en de snelweg op de cirkel is bijna rond. Bedankt voor alle leuke complimenten en reacties. En voor de felicitaties en de wensen. Ik hoop dat jullie met ons  hebben meegenoten en zo niet ...dat je toch elke dag weer een kwartiertje geen sores hebt gehad bij het lezen. Want dat is óók een beetje vakantie. Xx tot de volgende keer.  T en Helma.

Morgen zijn we thuis.met ongeveer 6100 op de teller.  En maandag weer lekker biljarten. Yeah!!