3) donderdag 30/8

30 augustus 2018 - Stresa, Italië

Wat is erger ? Door de regen rijden in een pas, en dat je niet weet wat er na of in de volgende bocht komt? Of door de mist naar beneden dat je geen meter kunt zien en niet eens weet óf er een bocht komt. Maar wij vinden het geweldig. Jammer dat we geen enkel panorama hebben gezien. Maar er komen nog passen genoeg aan.

De volgende is de Grimselpass. Ook mistig en ik heb medelijden. Met onszelf, maar ook met al die motorrijders die , met een camera op de helm, hier aan het toeren zijn.  Haha. Dat wordt een grijze film! Gezellig filmavondje als ze weer thuis zijn.

Aan de Totensee een bakkie doen maar geen See te zien.

En dan ineens aan de andere kant van de berg. Helder weer! Temperatuur van 10 naar 20 graden in een minuut tijd. Zouden we al in Italië zitten? Nee we komen langs de bron van de Rhône en het is nog maar een dun straaltje water. Dus zijn we nog in Zwitserland.

We komen in Brig en ineens zegt TomTom”Neem de veerboot” Dat zou kunnen want de Rhône is hier ergens ontsprongen maar op dit moment niet groter dan de Dommel of de Tungelersebeek.

Bovendien staan we op een treinstation. ??????

Gelukkig praten ze hier nog enigszins Duits en blijkt dat we met de auto op de trein de pas over kunnen. (Het gezicht van de kaartverkoper toen Theo vroeg hoe laat de boot vertrok was foto waardig) Nou, met de auto op de trein ,dat hebben we ook nog nooit gedaan. Dus kaartje en juh!

Een ander Nederlands stel staat ook nog te wachten met grote vraagtekens in de ogen. Haha wat een verwarring.

Ik verheug me op al het mooie wat we gaan zien en met het fototoestel in de aanslag vertrekken we...........een pikdonkere tunnel in!

Wat een domper is dat !?!

Maar goed 20 minuten later en een illusie armer komen we aan in Italië Hello sun en goodbye stinkend zwart gat.

Theo vond het voor vertrek ook nog jammer dat we niet voor aan stonden. Haha. Toch weer heel anders aan de andere kant van de tunnel. Beetje vuil, beetje armoediger en afgeleefd.

Maar het is tijd om voor een slaapplaats te kijken. De temperatuur loopt intussen naar 30 graden. En we vinden een villa in Stresa. Dat blijkt dus bij het Lago Maggiore te liggen.

Geboekt en even een G&T ( voor Theo een pilsje). Even langs de markt en het is tijd om in te checken. Vanavond om 21:00 uur gaat het regenen tot morgenmiddag dus we moeten zien dat we weg zijn morgenvroeg. Het wordt even saai op weg naar Genua. Maar ons kennende zal er best wel weer een verassing tevoorschijn schieten.

Ben benieuwd. Morgen meer.

1. Trees Peeters:
    31 augustus 2018
    Een mooie reis voor jullie en ik veel lees plezier.Groet Trees