2) woendag 29/8 Sörenberg.

29 augustus 2018 - Flühli, Zwitserland

We zijn er om half negen weer klaar voor. Eerst ontbijten in het kurhaus. Hoewel ik nog worstel met de extreem vette hap van gisterenavond is koffie altijd welkom!

We rijden door een wijngebied. In veel dorpjes zijn komend weekend wijnfeesten.

Tja....... we zijn te vroeg, maar je kunt niet alles hebben. Bij Bazel steken we de grens over naar Zwitserland. Het weer betrekt meteen. Van af en toe wat zon wordt het steeds minder zon en steeds dreigendere luchten.

We zijn weliswaar van de snelweg afgegaan maar met dit slechte weer ziet alles er grauw en mistig uit.

We gaan op zoek naar een slaapplaats en ik vind er een met  een recensie die klinkt als een klok: het is een avontuur om er te komen.

Nou dat hebben we geweten. Op het moment dat we de panoramastrasse ( 20km klimmen naar het hotel) opdraaien breken alle dijken boven ons en klettert het zo hard naar beneden dat we genoodzaakt zijn te schuilen. De ruitenwissers kunnen het niet aan. Onweer en bliksem zijn ons deel. Als het een klein beetje beter wordt gaan we de klim aan.

Panoramastrasse me hoela. Ik zie niks alleen af en toe een afgrond en wat witte poppenhuisjes. De weg is smal en de mensen aardig dus wachten ze op ons bij een uitsparing. Maar de weg is ook glad en plotseling  raken we nog een opstaand randje , langs de weg ,en na een “evenbijkomenvandeschrik” pauze moet ik toch even kijken of de band nog heel is. Dat is Theo’s grootste schrik. De mijne was die afgrond achter dat opstaand randje. Haha.

Na een paar haarspeldbochten en onze hartslag weer terug naar 120 ( dat is normaal in deze situatie) staan we oog in oog met een stadsbus!! Niet normaal!!

Enfin hij wurmt zich langs ons heen en we komen heelhuids aan. De klokken luiden in de wei heel gezellig. Als we aankomen nog een laatste bliksem en knal en dan klaart het op.

Gaaf zo’n avontuur op dag 2.  Een paar halve liters maken het allemaal goed.

We dineren in het restaurant van het hotel. Buiten schijnt de zon uitbundig!! Maar morgen gaan we weer via de panoramastrasse terug naar de route richting Italië

1. Monique:
    29 augustus 2018
    Wordt echt tijd dat je een boek gaat schrijven Helma!!! Geweldig!!!!! Geniet van jullie reis!!!
  2. Annie van Hooff:
    30 augustus 2018
    Ja ik vind het ook altijd gezellig om te lezen .. geniet ervan beiden ..
  3. Johanna Hendrina Francisca Hebing:
    30 augustus 2018
    Begint jullie vakantie alweer spannend!!
    Maar het gaat steeds goed dus lekker genieten😃
  4. Rob en Marianne:
    30 augustus 2018
    We gaan jullie vollgen veel plezier.