9)Woensdag 5/9 2018 Sardinië

5 september 2018 - Olbia, Italië

Ja , we waren toch in de buurt. Dus wippen we even naar Sardinië. De gouden berg hebben we nu van voor- en achterkant gezien . Ik kan me hier niet verstaanbaar maken.

En die Fransen zijn niet echt geduldig en soms heetgebakerd.

Bonifacio is een erg mooie, oude vestingstad. Allemaal kleine steegjes en heel relaxed. Maar het mooiste vind ik toch de witte rotsen.

Op de veerboot zien we ze in volle glorie. Ook de omvang van de vestingstad of citadel is erg indrukwekkend.

Het schijnt hier vroeger een echt piratenhol te zijn geweest.

We steken om 12:00 uur over. Dit duurt gelukkig maar 50 minuten.

Sardinië heeft niet zo’n hoge bergen werd ons verteld en verder weten we er weinig van.

Mijn zus is er op huwelijksreis geweest. Ik vraag me af of ze nog bloedkoraal mogen verkopen of dat dit al beschermd is. Ik weet nog dat ik een armbandje kreeg en ons mam een takje. Toen gooiden ze je ermee dood waarschijnlijk.

We zullen zien........

(mocht je denken dat ik lang van stof ben wacht dan maar tot de volgende boottocht. Die duurt waarschijnlijk een uur of 12 dus dan heb ik ook veel tijd Haha)

We komen aan met 30 graden en zon.

De bergen zijn weer heel anders. Heel vreemde rotsformaties zien we. En alweer á la Gaudí. Het lijkt wel of Ze vroeger in zee hebben gelegen. De onderkant is rond uitgehold.

Voor Olbia staan we ineens in een file. Ongevalletje materieel. De sleepauto’s zijn al opgeladen dus we kunnen weer snel door.

Het was een duf dagje zo van de regen ineens in tropische sferen.

We gaan snel een slaapplaats zoeken en vinden een guesthouse net buiten Obilia. Het is geen huisje aan de kust maar er is een pizzeria in de buurt en een café beneden. Bij het parkeren nog even met een man aan de stok gehad maar het was me zo vergeven. Charmeurs die Italianen.  Dat heb je niet in Frankrijk.

Allemaal nog bedankt voor de leuke reacties. Zoals gewoonlijk reageer ik weinig of niet want deze site wordt opnieuw gemaakt en het is op dit moment en met deze WiFi weer op zijn Italiaans !  Nog geen bloedkoraal gezien. Wel veel kurk. Haha. Ook van de wijnfles maar het meeste is van de boom. En ze maken er vanallerhande nutteloze souvenirs van. Maar zo een ruw stuk vers geplukt als fruitschaal vind ik wel mooi.

De pizzeria in de buurt valt tegen omdat de receptionist ons de verkeerde kant op stuurt. In de beschrijving stond toch echt dat we in een pittoresk dorp terecht zouden komen ?!? We lopen echter door een buurt waar bij elk hek een of andere pitbull doorheen wil springen om je op te vreten. Ik schrik me steeds een ongeluk. We vermoeden dat deze bewaking niet voor niets is.

Als we dan toch maar even op Googlemaps kijken waar die pizza dan zit blijkt dat we al een paar km in de verkeerde richting zitten. Dus terug en ja hoor! Vanuit ons huisje zie je hem zo liggen.

Na deze lichamelijke oefening smaakt het echter dubbel lekker !  Totmorgen.

1. Gerrie:
    6 september 2018
    ziet er allemaal weer heel mooi uit en die fantastische verhalen, je kan zo een boek schrijven over zo`n reis die jullie maken, zou goed verkopen, misschien een tip wat je de rest van je leven moet gaan doen, allemaal reizen en schrijven, groet Gerrie en Lucie
  2. Marianne:
    6 september 2018
    Misschien kom je langs de olifanten rots het is er maar een daar zijn we 51jaar geleden ook geweest.veel plezier nog je zus