8)dinsdag 4/9 2018 laatste dag in Corsica

4 september 2018 - Bonifacio, Frankrijk

We staan op na een redelijk slapeloze nacht van mijn persoontje. Weer een wijze les geleerd: Geen tiramisu eten voor het slapengaan. Hij was wel heeeeel errug lekker maar ik heb het moeten bekopen!

Niet zeuren, vandaag gaat de reis weer naar het zuiden het plan is : wat brood kopen, ontbijtje doen in het zonnetje. ( we weten nu intussen hoe de stoelen en de tafel in elkaar horen te zitten Toch blij dat we geen tent hoeven op te zetten anders waren het veel meer slapeloze nachten geworden )verder langs de oostkust afzakken en wel zien wat er op ons pad komt.

Het pad of liever de weg langs de zee af is zo druk met campers en verkeer (en de zee zie je nauwelijks vanwege de campings ) dat we een afzwaaier maken naar het binnenland. Lekker weer de bergen in. Haha

Het wordt bewolkt en aangezien we het niet eens worden waar een goede plek is om koffie te zetten gaan we maar voor een cappuccino bij een camping.

Een erg mooi riviertje met grote keien is dan weer een pluspunt.

Er volgt een prachtige canyon en daar zijn ook de wandelaars weer!

Het uitzicht op, aan de ene kant goudkleurige bergen en aan de andere kant zwart granieten bergen met rafelige pieken.

Maar dan begint het te regenen. Jammer dus ook het gebakken eitje gaat niet door. We schuilen in de auto in het bos onder het genot van een pin de sjambon. Ja mijn Frans wordt steeds beter!

We rijden de col de Bavella op en zitten meteen in de wolken. Dus geen uitzicht en nat. Maar nog steeds mooier dan de snelweg.

We gaan nog maar een keer voor een cappuccino want geen bier nu! We moeten  nog naar beneden.

En als we dan afdalen zien we licht aan de horizon. Het zijn weer “gewone” bossen. Niet helemaal ...... ik zie een boom die een steen opeet. ( zie foto).

Als we in Bonifacio aankomen schijnt de zon en dat is prachtig op die witte krijtrotsen.

We gaan eerst naar het Hotel. Beetje duurder dan normaal. Maar onder € 100 is er niks te krijgen in het zuiden van het eiland. De duurdere op booking.com was €870 euro voor een nachtje. Ik zou dan wakker blijven zodat ik het geld eruit had! Als ik het tegen Theo vertel krijg ik “ jaaa, maar dan zit er ontbijt bij inbegrepen. “. Haha.

Bonifacio is mooi met zijn krijt( dat neem ik aan omdat het wit is) rotsen en zijn citadel.

Eerst een wijntje en voor T een pilsje dan even de citadel bekijken.

Wat een prachtig eiland is dit. Maar we hebben het nu gezien. Morgen steken we over naar Sardinië !