10)donderdag 6/9 2018

6 september 2018 - Arbatax, Italië

We gaan weer genieten vandaag. Theo heeft de hele route al uitgestippeld, en ik laat me verrassen.

Eerst de boodschappen voor de picknick. En dan zijn we los.

De stadjes op Sardinië zijn toch anders. De huizen hebben meer patio’s en balkons, en ogen meer toegankelijk dan in Corsica.

We rijden naar Nuoro,via Orosei.

Mooie granieten rotsen, ruig en begroeid met bossen. Jammer van de afgravingen hier en daar.

Orosei ligt aan zee. Dus daar gaan we de koffie scoren.

We moeten wel door de stad en dat zijn smalle paadjes.

Via een idyllische route( zo staat het in de beschrijving) gaan we naar de top van de Monte di Ortobene. En het is inderdaad een mooie route. Als TomTom ons naar de top stuurt komen we op een doodlopend paadje in het bos uit.

Om 14:00 uur is de picknick klaar. Heerlijk in de bossen boven op de berg een gourmet uitsmijter van Theo’ s hand opgesmikkeld.

Af en toe hoor ik een specht kloppen. Maar het kan ook iemand zijn die aan het timmeren is. Hoewel ik geen huizen gezien heb.

Na de brunch rijden we het paadje af en blijkt dat we nog 2 km onder de top zitten. Haha.

Toch maar even kijken en jawel hoor! Een picknickplaats met tafeltjes en bankjes. En een tentje.

Ach, wij hebben lekker gegeten en zaten lekker alleen dus niet zo erg. Als troost koop ik een kurken fruitschaal.

Ook ga ik even naar het standbeeld kijken. Dat is nog een hele klim, maar we zien het maar als bedevaart. En een prachtig uitzicht is mijn beloning.

Wel mooi dat ze halverwege een drinkplaats uit een bron hebben aangelegd, want dat is wel nodig met 30 graden midden op de dag.

Het avontuur gaat verder. Volgende halte Tortoli “weer” aan zee. Maar toch maar doorgereden naar Arbatax en onder het genot van een gele versnapering een slaapplaats geboekt. 2 minuten rijden van de rode rots. Die we nog even meepikken omdat hij maar 50 m van ons biertje afligt.

Als we aankomen helpt een heeeeeel vriendelijke man ons met parkeren. Hij rebbelt een hoop Italiaans waaruit ik alleen kan opmaken dat hij vraagt of we Duitsers zijn. Nee Hollandesa!

Ok hij praat maar door en gaat in discussie met zijn vrouw die boven op het balkon zit. Ze overleggen even en de man gaat bellen. Met een TOLK!  Haha

Nou ik heb niks te vertellen en nu blijkt dat de man tegen ons wil vertellen dat we naar Ollolai moeten omdat daar 5 Nederlanders een huis aan het opknappen zijn. RTL 4 maakt opnames. Nou dat gaan we dus mooi niet doen. Maar toch mille gracia.

Wij gaan naar Cagliarri en ik laat T de route uitstippelen want dat kennie goed!

We hebben een hele grote kamer en een geweldige WiFi en morgen gaan ze ons een hele mooie route wijzen naar het binnenland.

Het wordt tijd voor een Mojito we lopen naar het strand bij porto Failis.  De dag is weer bijna om.

1. Gerrie:
    6 september 2018
    ge wel di ge foto`s wat prachtig zeg, echt mooi daar, geniet er van
  2. Johanna Hendrina Francisca Hebing:
    7 september 2018
    Wij gaan eind september ook naar dit eiland👍😃