Dag 7:donderdag 7-9-2023

7 september 2023 - Washford, Verenigd Koninkrijk

Bovey Tracy-Washford

We slapen uit tot 7 uur. Vandaag rijden we door Dartmoor. Een heide gebied met bossen. ‘Sherlock Homes  and the Hound of the Baskervilles' speelt zich hier af. Het is bekend om de pony’s en stenen zuilen of “Tors”. Maar in plaats pony’s ,stenen, eng en mistig , wordt het vandaag warm en zonnig.( behalve het rijden over eenbaanswegen, dat blijft eng)  Dus  rijden we tòch met een beetje thriller effect.

Er is ook ergens een stenen cirkel maar onze benen hebben rust nodig dus kijken we waar we met de auto kunnen komen. Misschien komen we later nog bij Stone Henge…….

Het is echt mooi hier en mooi weer moet uitgebuit worden. We reizen dus langzamer als anders. Dus laten we de Ierland en Spanje plannen vallen  ( die waren ook wel hoog gegrepen).

Na de koffie besluiten we maar naar Washford te rijden.

Door weer een natuurpark. Exmoor. Ik probeer wat foto’s te maken maar niets doet recht aan wat we zien.  Heide, bossen, weilanden, en valleien. En mooie oude huisjes.

We begrijpen nu pas dat de routeplanner de wegen ziet als 100km per uur, terwijl het vaak maar met 30 km is. Dus 1 uur is vaak 2 uur rijden.

Het is bewolkt maar lekker warm dus is het niet erg om te rijden, muziekje erbij en genieten. En nu en dan een paar kilometer de tenen krom omdat de weggetjes zo smal zijn en de auto zo breed. En vooral als we een tractor of vrachtauto tegenkomen.

Enfin om 15:45 zijn we dan bij de White horse inn. Deze hebben we ,voor de naam, uit jeugdsentiment gekozen. Een leuk optrekje weer aan een riviertje. Met een pub en restaurant dus we hoeven nergens meer naar toe en de Exmoor Ale smaakt heerlijk!

Toch maar even een kleine wandeling gemaakt voor het happy hour begint. Al is het alleen maar om het “wildlife” hier op de foto te zetten. Ben benieuwd wat morgen brengt!!

1. Gerrie:
    7 september 2023
    Prachtig gebied, zijn wij ook geweest, door die smalle weggetjes rijden, Dartmoor. White Horse Inn lekkere Pint
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    7 september 2023
    Ja lekker!! En betere temperatuur als in Geldrop.
    Theo las dat jullie binnen moesten blijven vanwege de ozon. 😂
  3. Gerrie:
    7 september 2023
    Hoeven niet binnen te blijven, kan ook niet zaterdag de grote rit met de familie, wel erg warm, je kan bijna niets doen
  4. Eva:
    7 september 2023
    Weer een mooie dag voor jullie en mooie pittoreske dorpjes een ansichtkaart waardig.

Geniet van je rust morgen weer een dag😉
  5. Francien Vogels:
    Mooi man ‼️👍👍
  6. Menno:
    10 september 2023
    White Horse in Eindhoven zeker ; ) ("Deze hebben we ,voor de naam, uit jeugdsentiment gekozen")
  7. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    10 september 2023
    Natuurlijk!! Ik ken alleen deze twee
  8. Ines:
    11 september 2023