Dag 6: woensdag 6-9-2023

6 september 2023 - Bovey Tracey, Verenigd Koninkrijk

Charmouth-Bovey Tracy

Om half 6 paraat. En op naar het strand. Het probleem is dat je de tweede dag niet meer tevreden bent met halve Ammonieten en staafjes etc. Die heb je al!  Maar ik vind nog een prachtig exemplaar in zandsteen. Het lijkt wel een rotstekening in 3 D. Wat het is weet ik niet maar ik vind hem prachtig.

Om 9 uur pikt Theo mij op en gaan we verder. Richting Exmouth. We rijden weer tussen de groene heuvels.

En weer eens een erg NIET toeristische route. Door overdekte wegen verliest de routeplanner waarschijnlijk  het signaal. Dit komt door de Bomen. En als zelfs de routeplanner van het padje is dan zijn wij dat helemáál!

Enfin om 11 uur in Exmouth. Even koffie aan de baai. En Theo kiest alvast een hotel uit voor vanavond. Geen zin om te rijden vandaag. Het wordt wat frisser en bewolkt, dat trekt wel weg. Het moet nog 27 graden worden.

En inderdaad het moment dat de autodeuren sluiten, gaat de zon aan.

We rijden nu toch en gaan naar Cromwells arms. Een 17de eeuws koetshuis. ( wel gemoderniseerd) met een poort erachter waar Cromwell nog ooit onderdoor is gelopen. Op zoek naar de parkeerplaats doen wij dat een keer(onbedoeld)met de auto.

We zijn veel te vroeg om in te checken dus even het dorp verkennen. En een wandeling van bank tot bank langs het riviertje.Weinig vogels valt me op. En veel hondjes.

Het is warm. En we hebben dorst dus in de pub  maar kijken wat we morgen gaan doen. Eerst naar Dartmoor natuurpark. En dan naar Bideford. We slaan Lands End over. Hebben we allebei geen zin in.

Het ligt hier allemaal erg dicht bij elkaar en met dat mooie weer wil je niet de hele dag in de auto zitten. Dus we hebben tijd om plannen te maken waar we vervolgens weer vanaf stappen haha.

En vanavond blijven we van de plannen afstappen. (noodgedwongen qua eten). De kok van Cromwells arms is vertrokken dus daar kunnen we niet eten. We worden naar de Bell pub gestuurd maar helaas ook daar geen pubmeal.

We eindigen met fish & chips in een friet tentje. Dat is ook een risico als je een klein dorpje uitkiest. Enfin. De mensen zijn leuk, de humor ligt op straat en ik ben tevreden. Morgen weer meer.

1. Eva:
    6 september 2023
    Helma dit moet je echt proberen een pub lunch genaamd Ploughmans dit is heerlijk. Een aanrader voor van de week🤗
  2. Eva:
    6 september 2023
    Mooie route weer.
    Van de week maar eens een pub lunch nemen genaamd Ploughmans lunch heerlijk.
    Geniet ze samen
  3. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    7 september 2023
    Pub lunches zijn ook gezelliger.!
  4. Gerrie:
    7 september 2023
    geniet er van, t is er zo mooi daar, wij genieten ook weer, t is al weer een tijd geleden dat we daar waren, doe rustig aan, doen wij ook hier 32 graden vandaag en de komende dagen, jullie zijn precies op tijd vertrokken
  5. Francien Vogels:
    7 september 2023
    Leuk weer... Ben benieuwd naar morgen!
  6. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    👍🦄
  7. Menno:
    11 september 2023
    Wie was Cromwell ook weer ? Zanger van de Dead Man's Poets ?
  8. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    11 september 2023
    Google maar eens. Hij vocht graag een potje. Geloof ik.
  9. Menno:
    11 september 2023
    Oliver C. te L. ? Of Thomas C. te L. ? En dan is er nog Richard C. te C. , zoon van eerder genoemde Oliver C.
  10. Helma Peeters:
    Ja een grote familie