Dag 15 vrijdag 15-9-23.

15 september 2023 - Broadstairs, Verenigd Koninkrijk

Broadstairs- Whitstable-Broadstairs.

Gisteren een beetje “vreemdgegaan” wat eten betreft. We zijn meestal van slandswijsslandseer. ( behalve op zondag) maar de “Engelse keuken “ hebben we gisteren naast ons neergelegd. En we hebben lekker bij de Italiaan gegeten.

Ook de tas is weer terecht! Na een zoektocht via Google Earth de plek gevonden waar ik hem was vergeten en vanmorgen gebeld. Ze hebben hem gevonden!! Hopelijk sturen ze hem op naar Nederland. Niet dat er zoveel in zat, maar anders moet ik weer wachten op de Meise Mert! 😂. (En die markt is pas weer in mei. )

Vandaag gaan we naar de markt in Whitstable. (Bekend van de detective serie Whitstable Pearl) dit hele weekend zijn er oesterfeesten. Vanwege de oesters is het stadje ook bekend. En zaterdag is er een wedstrijd oesters eten waar wij niet aan deel zullen nemen. Dat haalt volgens mij het hele ritueel onderuit. En zal me een geslobber worden!!  Maar vandaag is er een boerenmarkt in de haven, en een zeilwedstrijd.

Er is nog niet veel te doen (gelukkig) als we aankomen op de markt. Even een bakkie en een ontbijtje. De markt stelt niet veel voor. Erg klein en veel schelpen en drijfhout. Maar geen boeren producten. Dan maar naar het kasteel. Mooie tuinen (de rozen staan nog in bloei en ruiken lekker ) en een redelijk jong kasteel. 1790 en onlangs verbouwd voor bruiloften en partijen. We gaan niet naar binnen, maar lekker van het zonnetje in de kasteeltuin genieten. Dat zouden we in Geldrop ook eens moeten doen! 😊.

Dan is het weer oestertijd. Ieder drie, dat is wel genoeg om deze tijd van de dag.

We verlaten Whitstable en gaan nog even een kijkje nemen in het Spitfire museum. Leuk gedaan met allerlei geluidsfragmenten, veel rommel en oude vliegtuigen, en puur door vrijwilligers opgezet. Waarschijnlijk ook omdat hier de Spitfire fabriek staat die in de WO2 overuren draaide. Bloedserieus bedoeld, maar de knulligheid ( soms) werkt wel op mijn lachspieren. Zo klinkt er een luchtalarm, hoor je bommen vallen  en cockpit berichten.  Maar als je er dan uit loopt, klinkt ineens de Radetzkymars.! ( Engelse humor) Toch mooi om die vliegtuigen  eens van binnen te zien. En weer wat geleerd……

De dag vliegt om. Het is al weer tijd om naar “huis” te gaan zodat we de beentjes even rust kunnen geven voor de wandeling naar de pier. En dan een pint en eten En plannen maken voor morgen, het smaakt naar meer!!

1. Trees Peeters:
    15 september 2023
    Was vandaag in de tuinen bij kasteel Geldrop,staat er nog erg mooi bij. Ik geniet met jullie mee, door de verhalen en foto's.
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    15 september 2023
    Fijn ! Haha kan ik volgende week eens gaan kijken in de regen. Bedankt voor het compliment!😘
  3. Menno:
    15 september 2023
    verrekes gevuld dagje.. weer veel gezien en geleerd :)
  4. Johanna Hendrina Francisca Hebing:
    16 september 2023
    Weer een leuke dag voorbij.
  5. Piet Swartjes:
    16 september 2023
    Eas weer een mooi druk dagje.
    Het zit er weer bijna op.
    Bedankt voor de mooie verslagen van jullie reis😘👍🙋‍♂️
  6. Francien Vogels:
    👍👍👍