Dag 13 woensdag 13-9-23.

13 september 2023 - Petersfield, Verenigd Koninkrijk

Steeple Aston-Petersfield.

Gisteren hebben we de 🚢 Ferry naar Duinkerken geboekt voor zondag. Niet dat we het al beu zijn hier, helemaal niet! Maar ach, de nederlandse Chinees, wat meer groenten, dunnere friet, het biljart , het breiwerkje, Formule1, ronde rotondes met normale afritten, het rechts rijden en de garage roepen ons ! 😂. En de vogeltjes natuurlijk. Weinig wild gezien hier in Engeland.

We gaan nog wel even het onderste uit de kan halen ,wat het weer betreft , dus vandaag eerst naar Stonehenge. Daar verheug ik me echt op. Dit is een spannende en een mysterieuze plaats. 2000 jaar voor de piramides gebouwd. Hoe die stenen zijn geplaatst weet niemand.  Ik heb er intussen zoveel over gehoord en gelezen dus het is echt een “must see”. (Vannacht heb ik ook al geen spook gezien. Claude heeft het af laten weten. Erg teleurstellend! )

En ook slecht geslapen vanwege een oud bed met een kuil in het midden. ( vanwege Claude’s activiteiten ??!!😂😂 ) Enfin, vroeg wakker en het ochtend ritueel achter de rug.,dus we kunnen…..

Het is 11 graden en vanmiddag 20 ,het zonnetje schijnt de hele dag. Perfect!!

We zien Stonehenge al op de snelweg liggen. Met de nodige toeristen eromheen. Natuurlijk, ga ik nu af als een gieter met mijn “verborgen juweeltjes”. Haha. Er is een museum en een historisch dorp bij , en bussen gaan van de ticketshop om de 5 minuten naar de stenen.

Natuurlijk heeft Theo al de oplossing gevonden voor de manier waarop het is gemaakt meer dan 7000 jaar geleden. “Eerst een kuil graven, de stenen erin zetten, andere stenen er boven op en dan  het zand weer eruit graven. Makkelijk zat!“ Alsof hij er zelf bij is geweest.

Ik vind het alleen maar erg indrukwekkend vooral met die wolken en dat gekras van de  kraaien. Vogeltjes wassen zich ik de poeltjes die op de stenen zijn ontstaan na de regen van gisteren. Echt mooi! We lopen er omheen en dan weer met de bus terug. overal grafheuvels in de buurt. Wat zou ik daar graag eens in wroeten, maar dat mag niet. Zo happy dat we dit hebben gedaan!

Om weer van de gebaande wegen af te gaan en zo het kuddegedrag van de toeristenindustrie van ons af te zetten prikken we een nieuwe bestemming op naam: Petersfield( weliswaar maar met  1 E maar toch…) We rijden naar het Angel hotel en bespreken een kamer. Even mijn verhaaltje schrijven en het is weer 🍺 o’clock.

1. Menno:
    13 september 2023
    Petersfield.. "what's in a name" (wie zei dat ookweer.. Sjeekspier ? Romeo and Julia.. ook bekend van Dire Straits.. de cirkel is weer rond ;)
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    13 september 2023
    Tijd voor een tabletje😂
  3. Francien Vogels:
    Mooi man!!!
  4. Gerrie:
    14 september 2023
    weer een mooi verhaal vandaag en mooie foto`s, wij zijn daar ook geweest toen we richting Colin en Ollie reden, eerste keer langs de kust helemaal en de tweede keer langs deze weg, prachtig gebied daar nu nog rustig aan doen, geniet er van en een veilige reis naar huis de komende dagen
  5. Eva:
    Eva:
    14 september 2023
    Zo mooi daar, wij hadden er op de camping gestaan in 2018 en toen we er langs reden kreeg ik een acute allergie dacgt dat ik gek werd van de jeuk wat waarom waarvan you tell me😔

Wat mij zo leuk lijkt geografisch zoeken in de grond waar vroeger een afzetting stond.
    Digging for Britain maar dan ik Nederland.
    Geniet er nog maar van.
    🙋