Dag 12 Dinsdag 12-9-23.

12 september 2023 - Steeple Aston, Verenigd Koninkrijk

Aymestrey-Steeple Aston

We rijden vandaag richting Oxford, en nee…. We gaan niet op zoek naar inspector Morse of Lewis. We zullen die mooie stad deze reis niet bezoeken. ( of we moeten er door een verkeerde afslag in terecht komen)

We rijden naar Steeple Aston, met een tussenstop in Stratford. Het zal de hele dag regenen dus ik ben benieuwd of we een binnending kunnen gaan doen. We zien wel.                  En dan komen we langs Stratford upon Avon. De geboorte en begraafplaats van Shakespeare! Daar gaan we, na een lange rit vanwege wegomleggingen, de spieren even opschudden  ( de naam Shakespeare brengt ons op het idee 😂)

Over verborgen pareltjes gesproken ( in het begin van de reis) dat is deze plaats dus NIET. Er komen jaarlijks 2 miljoen mensen kijken naar het geboortehuis van William. Vandaag is het een rustig dagje. Gelukkig regent het niet hard en met 20 graden is regen ook niet erg. De meeste tijd ,buiten de auto , is het trouwens droog. We willen eigenlijk het geboortehuis van Shakespeare zien. Nou, de buitenkant is prachtig. Maar €60 betalen voor de inrichting vinden we, na de ervaring in het kasteel gisteren, wat te gortig. Cultuur is duur hier!!

Om 15:00 uur komen we aan bij het Holt hotel. Nét op tijd voor bier o’clock !  Het Hotel is uit 1475, oud met lage plafonds. En donkere trappen. Het is altijd een herberg en koetshuis voor reizigers geweest.

En het was vroeger de plaats waar ene Claude Duval zijn buit uitgaf aan de bar. Hij beroofde alleen de mannen van vrouwen waar hij een oogje op had. De vrouwen mochten hun juwelen houden als ze met hem “dansten”. Hij was zo populair bij de vrouwen dat ze , toen hij werd gepakt en veroordeeld tot de galg, smeekten om genade bij de koning.  Helaas 21-1-1670 op 27 jarige leeftijd hing hij….. Sindsdien spookt hij in dit Hotel, zeggen ze. Nou, ik bén benieuwd of ik al mijn juwelen nog heb morgenvroeg. 😂 En zo wordt het toch nog spannend vandaag. Morgen naar Stonehenge. Maar dat zien we dan wel weer.

1. Hans Houthuijzen:
    12 september 2023
    Wat hebben jullie een mooie vakantie en wat betreft de juwelen, je hebt toch een bodyguard bij je. En ik denk die dorpjes waar die crime’s worden afgespeeld lijkt me ook een mooie route. Had al een paar dagen meer laten horen ( zo druk ) en nu een beetje ziekjes maar ook dat komt goed. Geniet er nog van en het zal ook wel biertijd zijn.
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    12 september 2023
    Hoi Hans. Ja het is mooi! Vooral die verhalen bij die oude herbergen. En waargebeurd!! Heel veel beterschap van Theo en mij. Lekker uitrusten. En kijk uit voor een burn-out moet ik zeggen van Theo
  3. Hans Houthuijzen:
    12 september 2023
    Zegt hij altijd tegen mij ja. LoL
  4. Piet Swartjes:
    12 september 2023
    👍ondanks wat mindere weer toch een mooie dag.
    Groetjes Piet 👍😘🙋‍♂️
  5. Menno:
    12 september 2023
    The Cotswolds, hele mooie omgeving, Jeremy Clarkson (Top Gear) woont er (Chipping Norton) en Richard Hammond (Cheltenham)
  6. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    Oh en Gorden Ramsey woonde ook in Shakespeare Town
  7. Eva:
    12 september 2023
    Schitterend daar zijn wij ook geweest en overnacht met onze Camper bij de racebaan in Stratford upon Avond.
    Trouwens het is vandaag dinsdag en geen maandag, biertje of GT te veel op gisteren😂🤣
  8. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    Bedankt! 😊 is aangepast. Ja druk geweest. 😂
  9. Francien Vogels:
    13 september 2023
    Grappig verhaal vooral van de spieren bietje shaken.... Op naar de dinsdagavond 👍‼️😘
  10. Francien Vogels:
    Ik bedoel natuurlijk dinsdag 😊😊