Dag 5:dinsdag 5-9-2023

5 september 2023 - Charmouth, Verenigd Koninkrijk

Charmouth

Om half 7 op het strand. Met volle bepakking. Het is heel gezellig met mijn medezoekers. Iedereen laat iedereen zien wat ze gevonden hebben en allemaal op zoek naar de gouden vondst.

En een keer raden wie dat vindt?

Haha. ikke! Helaas is het “fools gold”. Oftewel pyriet. Mooi maar niks waard. Ik vind ook een heleboel Amonietjes. Met een gouden laagje.

Aangezien ik gisteren op internet nog even heb opgezocht waar ik op moest letten, vind ik heel wat. Er komt zelfs een Duitser om mijn raad vragen. Hahaha!!!

Met een kilo of 5 in mijn rugzak ( er zitten ook grote keien bij voor nader onderzoek) vind ik het welletjes.

Schoenen nat, blaren op de hakken en onder de olieachtige modder( maar wel voldaan)  ga ik maar naar de Beach bar voor een cappuccino.

Theo komt mij gelukkig halen want ik moet er even de rem op gooien.

We gaan nog even naar het fossielen museumpje en dan naar ons appartement. De zon is sterk en het is te warm om 12 uur. En ik moet even met de beentjes omhoog op de bank.

De stenen moeten nog goed worden schoongemaakt maar je ziet al een beetje wat het is.

Morgenvroeg nog een keer zoeken. Het lijkt wel (nep)goudkoorts! En ik heb het te pakken.

Vandaag wordt er niks meer gedaan. Lekker lezen, relaxen en van de omgeving genieten. En naar de Pub

Morgen weer een (warme) dag.

1. Johanna Hendrina Francisca Hebing:
    5 september 2023
    Hoeveel hobby's heb jij wel niet😀
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    Ik wissel nogal eens af. Wat zich zo aandient 😂
  3. Marianne:
    5 september 2023
    Wat een leuke vondst spannend vond ik vroeger ook met stenen zoeken
  4. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    5 september 2023
    Ja, geeft wel een kick als je iets vindt. Leuke hobby!!
  5. Eva:
    5 september 2023
    Heel mooi daar aan het Jurassic bracht zijn wij ook geweest en ik had daar een speerpunt gevonden.
    Geniet ervan en kijk maar of je voor mij een mooie
    Amonietje kan vinden😉🙋
  6. Francien Vogels:
    6 september 2023
    Leuk bietje golddigger zijn op vakantie!!! Fijn ook dat het weer goed meewerkt... Wens jullie morgen weer een fijne dag 😘