13)zondag 9/9 2018

9 september 2018 - Macomer, Italië

Het is alweer zondag. We vertrekken eerst de verkeerde kant op en moeten aan het strand draaien. Dat is wel vervelend in de bergen. Het duurt een tijdje voor je de ruimte hebt om te draaien. Zeker met dit “schip”.

Gisterenavond een overdadige maaltijd gehad. :Voorgerecht

Kaas ,Verse kaas ,Ham,Spek,Salami,Champignon met kaas ,Zure bloemkool

Olijven ,Escargots ,Brood,Water ,wijn

Tweede bord

Pasta met tomatensaus en gehakt

Derde bord

Tomaat, sla , kip

Toetje was griesmeelpap in een pasteitje. Het had allemaal nog een naam maar dat ben ik vergeten. Haha.

Ik snap niet dat die mensen hier zo slank blijven. Of het moet door het traplopen komen. Ik neem me elke morgen voor om vandaag wat minder te doen maar het is TE lekker

Na een rusteloze nacht weer op pad richting Ghilarza.

Het is hier een walhalla voor motorrijders. En we komen ook veel wielrenners tegen echte MAMILs ( dat snap ik dan weer niet. Bergaf lijkt me wel leuk, maar naar boven  is afzien) ook wandelaars zijn er genoeg.

Dan even paniek in de tent, we kunnen niet tanken, de enige benzinepomp in Buggerru is gesloten op zondag.

Met kromme tenen gegoogled en getomtomt om ergens hier in die bergen een andere pomp te vinden. Er zijn er genoeg....... maar in Iglesias en die halen we niet meer. Pffff we zullen het nooit leren.

Gelukkig vinden we nog iets. Weliswaar onbemand en de pin werkt niet. Dus met ons laatste briefje van 20 zijn we weer een stukje verder.

Maar elke pomp onderweg is op zondag dicht of accepteert de creditcards niet. Dus in Ghilarza gaan we pinnen. Een doodstille stad. Tja siestatijd en zondag. We lopen even het oude centrum in. Prachtig natuurstenen huisjes  en een mooie kerk. Nu hebben ze hier zo veel rotsen en bergen maar in de kerk is Lourdes heel kitcherig met gips nagemaakt. Rare jongens die Sardijnen.

Uiteindelijk vinden we een bar wat nog enig leven vertoont en we bespreken een b&b voor komende nacht. In Macomer met  WiFi,uitzicht op de stad ,restaurant en bar staat er in de omschrijving. Mooi dan kan Theo voetbal kijken, en hoeven we niks te zoeken na het slaap tekort van afgelopen nacht.

De zondagen lijken hier net zo suf als in Nederland. Maar ja morgen moeten ze weer werken.

Hoewel alle mijnen hier gesloten en verkommerd zijn.

Midden op de weg staat nog een reusachtig vierkante toren. Dat was dus een gevangenis.

Arme jongens die daar gezeten hebben zonder ramen en maar 1 deur.

We gaan naar onze b&b. Het is een superaardige vrouw die alleen Italiaans praat. Ze begint ons al uit te zwaaien als we nog niet eens binnen zijn. Met gebaren en zo worden we naar een restaurant in de stad verwezen. Het uitzicht betreft een industriegebied. Bij het restaurant gekomen staat op de deur dat het helaas pas op maandag open gaat. Ook de bar is gesloten. Tja het is zondag......

Na lang zoeken toch een café gevonden, en met pijnlijke benen en plakkerig aan de wijn. Om 19 uur gaat een ander  restaurant open en ik verzet geen voet meer  voor die tijd. Mijn arm nog wel. Rechter arm vanuit de elleboog richting mond met een glas wijn er in. Haha.