Dag 5  oudejaarsdag 31 dec 2018 Ha Long Bay- Ninh Binh

31 december 2018 - Ninh Binh, Vietnam

Goed geslapen. Toch lekker de 7 uurtjes gehad. Maar wel om 4 uur wakker. Ik hoop op een zonsopgang maar helaas. Het is nog steeds bewolkt en grijs in de lucht.

Enfin om half 7 zit ik aan de koffie met croissantjes en kijk naar de mensen die met Taj Chi bezig zijn.

Ik zie daar niet veel in maar heb wel een trektocht gepland op een van de eilanden. “Even “ een klim naar de top , foto, en dan weer terug. Niet geschikt voor oude mensen maar ik neem de gok en klauter de 150 traptreden naar boven. Prachtig uitzicht op TiTop eiland. Genoemd naar een Russische ! Astronaut.

Naar beneden is lastiger want er is bijna geen plek om je vast te houden en de treden zijn oneffen en je hebt nogal wat tegenliggers. Maar ik haal het zonder gebroken benen.

Terug naar de boot voor de brunch.

Een Europese deze keer. Weer lekker boterham met kaas.  Intussen varen we terug naar de wal. Dan rijden we een paar uur naar Ninh Binh en daar gaan we naar een Boedistische tempel.  We denken nog even lopen foto knippen en weer weg. Maar nee. Bij de tempel kun je een trap op en dan kom je weer bij een andere tempel en dan kun je daar achter door. In het donker van de berg en weer een trap op. En dan kom je aan de andere kant van de berg weer buiten en dan is er weer een boedha.

Prachtig en in een geweldig indrukwekkende omgeving.

Dan is het alweer 17 uur en gaan we geitenvlees eten, want dat is de specialiteit hier. We zien langs de kant van de weg een hondenkop aan het spit. Maar dat gaat de reisorganisatie, en ons ook , toch te ver.

Na het diner gaan we naar ons nieuwe Hotel. Een riante locatie in Ninh Binh.

We zijn moe en denken niet dat we oud op nieuw wakker zijn. Maar we gaan het proberen en duiken de bar in.

Voor iedereen een goeie roetsj gewenst en alle goede dingen voor het nieuwe jaar!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marianne:
    Jullie ook een goed uiteinde en veel geluk voor 2019
  2. Annie van Hooff:
    Ook voor jullie de aller beste wensen . Ennnn geniet . Xx
  3. Menno:
    31 december 2018
    Mmmmm hondekop aan 't spit : ))

chúc mừng năm mới !
  4. Johanna Hendrina Francisca Hebing:
    31 december 2018
    Pff dat noemen we nou een actieve vakantie en er komt nog veel meer😂
    voor jullie een aparte jaarwisseling en een heel geweldig goed en gezond 2019🎉🎉🍀🍀❤
  5. Gerrie:
    1 januari 2019
    Groeten uit Geldrop geniet er van
  6. Trees Peeters:
    1 januari 2019