Dag 11 maandag 11-9-23.

11 september 2023 - Yarpole, Verenigd Koninkrijk

Aberystwyth-Aymestrey

Gisteren nog gezellig buiten gezeten bij de pub. Paar pints gedronken wandelingetje van 10 minuten en gegeten. Een echte zondagmiddag, zeg maar. Een beetje tipsy gaan slapen. Tja, ben ook niet veel meer gewend. Kan gebeuren.

We boeken ‘s morgens al zodat we een routepunt hebben. Riverside Inn Aymestrey, en er is een ingericht kasteel in de buurt Croft Castle. Het wordt een regenachtig dagje, dus kun je het beste iets van binnen gaan bekijken. Wie weet wat we nog tegenkomen……..

De eerste tijd is er niet veel te zien vanwege de mist. Het is fris en het waait wat. Dus maken we wat kilometers voor koffietijd. Er is geen vlak stukje te rijden. We wisselen Hobbitland met de Shires af met Koning Arthur en Avalon landschappen. Het weer is zoals Engeland is bedoeld. Miezer regen en mistig. Een beetje mystiek en erg mooi.

Wel fijn dat het niet regent als we het kasteel bezoeken. Het bezichtigen valt een beetje tegen. Er is net een expositie over appels. En de stukken staan her en der in de historische kamers. En er ligt een knalgeel exemplaar in de tuin. Verder lijkt de inrichting meer 18,19 en 20ste eeuws. Zoiets als in het Geldrops kasteel. Zelfs de ommuurde “secret garden” lijkt op de Baron z’n Hof. Maar goed, het is Engels en dus interessant. De originele bouw is wel van het jaar 1000, en dat kunnen we in Geldrop niet zeggen.

Na de bezichtiging en de wandeling gaan we een paar uur later naar onze herberg. Riverside Inn. Een oud gebouw naast een riviertje. Met terras bij de brug. We hebben een slaapkamer met een piepklein huiskamertje er bij. Gezellig!

Maar we gaan eerst voor de G&T en de Pint langs de rivier. Zitten we net, ik ben al op zoek naar de otters die hier zwemmen, komt er ineens een oud vliegtuig laag over. ( ik denk tweede Wereldoorlog : groen en log ). Zit er ergens een vliegeniersclub vlakbij. Ik dacht eerst een combine te horen want daar hebben we nog een trauma van. O, nee hè, daar heb je er weer een! Maar zo een laagvliegend bakbeest vinden wèl mooi. De mens steekt raar in elkaar.
 Maar we zitten hier goed. Morgen verder richting Stonehenge. We kunnen weer rustig aan doen want de auto lekt helemaal niet veel olie. We hebben zelfs te veel bijgevuld. Poeh poeh  wat een gedoe om niks. Nooit peilen als hij scheef staat. ( tip van Theo, door schade en schande wijs geworden)……..Hij hoopt dat hij me deze keer gelijk kan geven. ( en ik ook).

1. Francien Vogels:
    11 september 2023
    Fijn hé zo'n top auto!!
  2. Eva:
    12 september 2023
    Mooie route weer van jullie🤗