Dag 10 Zondag 10-9-23

10 september 2023 - Aberystwyth, Verenigd Koninkrijk

Pembroke-Aberystwyth

Ja, ik verzin ze niet die namen hier. We hebben gisteren al een kamer geboekt in Aberystwyth dus rijden we er vandaag rustig naartoe en kijken wat we onderweg tegenkomen.

Het weer gaat vandaag veranderen, volgens de berichten, dus we krijgen regen. Ik ben er op dit moment niet rouwig om want het was een echte plak nacht. Super benauwd.  We hadden ons voorbereid op drie weken regen en tot nu toe hebben we vreselijk geboft.

Om 10 uur komen we uit bij Fishguard Ford. Ik ga even kijken bij een oud ford met een paar kanonnen. Mooi, maar het uitzicht is mooier, zelfs met de bui die net overkomt. Dat is helemaal niet erg want ik moet nog uitdampen van de warmte afgelopen nacht.

Dan komen we in Cardigan. Betekent dat niet “vest” in het Engels?  En ja hoor!  ‘s Werelds grootste vest ooit gebreid hangt hier in de etalage.
Ook denken we weer een heel kasteel te zien. Aan de bezoekers te zien zijn het geen toeristen. Stropdas, pak en zondagse jurken. Haha blijkt het een kerk te zijn. Er is net een mis aanstaande. We vonden de begraafplaats ook al groot voor een middeleeuws kasteel! 🧐
En door….. naar Aberystwyth waar we eerst langs de promenade parkeren en even gaan “flaneren”. Nou ja, flaneren? ?? In elk geval lopen we de Royal Pier even op en zien tot onze verassing toch nog een echte ruïne van een kasteel. Een prachtig uitzicht op de baai. Onder het genot van een cider en een sapje beleven we het uitzicht. We ruiken het wier en horen de golfjes. Genieten!! Dan begint het toch iets harder te regenen dus tijd  om ons hotel “ Starling Cloud”te checken.
We boffen weer! Voor het eerst airco op de kamer!  Super vriendelijk personeel en een hele grote kamer.

We hebben besloten om rustig aan af te zakken. Liverpool,Manchester en Londen hebben we geen zin in. En zijn we al geweest. Schotland ook  al ooit gedaan. En ik vertrouw het ook niet met die olielekkage. Dus gaan we richting Stonehenge. Dat hebben we allebei nog nooit gezien. En misschien lekt de auto daar, op mysterieuze wijze,minder. Er zijn vreemdere dingen gebeurd bij die Stenen cirkel😂

Maar we hebben tijd genoeg dus rustig aan. Eerst nog wat rondkijken  Morgen meer…

1. Piet Swartjes:
    Was toch weer genieten👍🏻👍🏻
  2. Menno:
    10 september 2023
    Zondag.. dus chinees ? (of is die er niet in Aberystwyth?)
    Ben zelf week weggeweest dus lees nu alle verslagen en bekijk alle foto's.. je waant je regelmatig in de Middeleeuwen daar.. maar een mooie trip !
  3. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    10 september 2023
    Ja. Vaak wel vergane glorie.
    De middeleeuwen en hier is het meer de twintiger jaren toen Aberystwyth nog booming was. Een prachtige Pier had en de jetset nog flaneerde in prachtige kleren en kleuren. Nu is het meer sjokken in te krappe leggings 😂
  4. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    En geen Chinees wel roomst Tikka massala
  5. Gerrie:
    11 september 2023
    effe de laatste drie verhalen gelezen ivm bezoek uit Drenthe en de grote route, weer fijn om te lezen, weer zit mee, auto goed, mooie streken in Engeland en Wales met de mooie namen die je niet kunt verstaan en lezen, prachtig, geniet er nog van samen
  6. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    11 september 2023
    Doen we Gerrie! Hou vol met die warmte daar !
  7. Ines:
    11 september 2023
    Ivm een Overlanders weekend in België, nu de laatste verslagen gelezen.
    Kan er zo en van de foto van genieten👍,
  8. Francien Vogels:
    11 september 2023
    Mooi... Lekker genieten samen!!!!
  9. Bernie en Arno:
    Mooie foto’s.
  10. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    11 september 2023
    Dank je. Valt hier niet mee om lelijke foto’s te maken. (Zolang ik er zelf niet op sta. 😂)