Dag 1 Geldrop-Hongkong en dag 2 Hongkong- Hanoi 27-28 dec 2018

27 december 2018 - Hanoi, Vietnam

Na een slapeloze nacht, goed duf, met de trein naar Schiphol gegaan.

Half acht vertrokken voor de komende 17 uur zijn we onder de pannen.

De eerste 12 uur naar Hongkong kunnen we wat slapen en daarmee meteen omgeschakeld. In Vietnam is het 6 uur eerder dan in Nederland. Dus 2018 wordt voor ons 6 uur korter, en kunnen we langer genieten van het nieuwe jaar.

Dit wordt onze eerste georganiseerde busreis. Ik heb al nachtmerries gehad van “we gaan nog niet naar huis” zingen in de bus tot kienen als avondamusement met polonaise als afsluiting. Maar we zullen het zien.

Even Geld wisselen en we zijn miljonair!  2,5 miljoen VietnamDongs voor 100 euro. Daar is geen Oudejaarslot voor nodig!

Enfin na een uurtje of 12 en dan een kleine 3 kwartier overstappen en dan nog 2 uur vliegen komen we aan.  Het is inmiddels dag 2, 9:30 uur ‘s morgens.

Het was wel kijken en gokken wie er in ons clubje zou komen. We bleken al de hele reis naast Diana te zitten die alleen meegaat

Totaal zijn we deze weken met 13 mensen. 5 stelletjes en 3 solo.

In de bus horen we dat we pas om 14:00 uur kunnen inchecken.  Dus beginnen we meteen met een dagvullend programma.

Eerst lunchen we,om elkaar wat beter te leren kennen  de bus mag het centrum niet in. Dus gaan we even te voet. Door de regen, maar regenjassen genoeg te koop hier!

Wat een verkeer. Geen regels maar als je gewoon stoer oversteekt stoppen ze wel.

Dan komen we bij een restaurantje waar we een 6 gangen lunch krijgen geserveerd. We zitten vol en mogen nu wel inchecken in het Hotel.

Hoop gedoe met kamersleutels en even een uurtje bijkomen. Lekker douchen en weer naar de groep om gebriefd te worden over de gang van zaken voor de rest van de vakantie.

Hierna nemen we met z’n allen een riksja door de stad. Alsof je in een achtbaan zit op fantasialand! Nee nog spannender!  Vooral als mijn chauffeur gaat zitten smsen en daarbij het stuur loslaat. Hierdoor beland ik,al op mijn eerste dag al , bijna in de Vietnamese goot. En dan al dat verkeer!  De duizenden scooters. Ook voor 80% bezig met de telefoon of anders. Behalve het verkeer. Maar het is heel leuk!  Jammer van het weer. 14 graden en regen.

We komen verkleumd aan op het dineradres en iedereen is erg moe. Het eten is weer heel lekker maar we willen eigenlijk alleen maar slapen. En nu is het dan zover. 20:00. Bedtijd. Welterusten.

1. Lies Gosens:
    28 december 2018
    Wat een leuk verhaal. Toch wel spannend om mee te maken, toch ? Slaap lekker..........
  2. Ivonne Heijlen.:
    28 december 2018
    Geweldig!! Geniet van alles!
  3. Miriam:
    Geniet ervan Helma!
  4. Gerrie:
    28 december 2018
    geweldig verhaal weer, begin is al goed met Diana, dalijk nog bea en maxima, hoop dat je een leuk gezelschap krijgt, maar met jullie erbij wordt t altijd wel iets leuks denk ik, je kunt uit genoeg verhalen putten. geniet er van samen
  5. Annie van Hooff:
    28 december 2018
    Geweldig ,word weer genieten ...
  6. Ron Peeters:
    28 december 2018
    Theo en Helma geniet ervan.
    Ben benieuwd naar de vervolg verhalen:)
  7. Anouk:
    28 december 2018
    Super leuk om te lezen. Zo ben ik er toch weer een beetje bij.
    Enjoy samen!!
  8. Wim van Deursen:
    28 december 2018
    Mooi begin Helma. Hoop voor jullie dat het weer omslaat en weer de goede kant opgaat. Veel plezier samen!!
  9. Ilonka:
    28 december 2018
    Toch leuk even een miljonair als peettante, haha. Geniet van jullie vakantie saampjes en met de hele groep. Zal vast een gezellige tijd worden.
  10. Marianne:
    28 december 2018
    Geniet er van ik hoop dat jullie gezelschap leuk is .je zus
  11. Helma:
    28 december 2018
    Leuk dat jullie er allemaal weer bij zijn! We hebben een gezellige groep! En dat gaat lachen worden.
  12. Jeroen Gosen:
    29 december 2018
    Keileuk, nu ga ik jou volgen.
    Als we hier in de US klaar zijn gaan we zeker weer naar azie. Zal alvast inspiratie op doen met jouw blogje.
    Groetjes and have fun
  13. Peter Toonen Dekkers:
    29 december 2018
    Hoi Theo en Helma,
    Veel plezier tijdens jullie vakantie.
    Met jou verhalen Helma heb ik ook 'n beetje vakantie.
    Groetjes.
  14. Trees Peeters:
    30 december 2018
    Ik zie nu pas dat jullie weer weg zijn dus kan ik nu ook pas zeggen GENIET