31-7 dag 2 woensdag. van Schmalfeld-Löddeköpinge

31 juli 2019 - Löddeköpinge, Zweden

Zo dat was me het nachtje wel !  Na de lekkere Jägerschnitzel ben ik de halve nacht op jacht geweest........ naar rennies. Haha

Maar toch wel wat geslapen en we worden wakker met regen en nattigheid.

Vandaag rijden we via Odense richting Malmö

We kunnen ook via Lübeck met de veerboot maar met wachttijden en kosten voor de boot ben je net zo snel over de weg en met benzine.  ( zegt de ANWB ).

We gaan het beleven.

Om 9 uur verlaten we Schmalfeld ( en twee seconden later zijn  we er al uit.)

Even een stukje snelweg maar we moeten nog tanken. Bij Rensburg is de pomp kapot dus snelweg af en een dorpje in. Het scheelt 30 ct per liter in een dorp. Dus dat is mooi meegenomen.

En dan zijn we om half elf in Denemarken.

Op zoek naar koffie. Eindelijk ...ergens bij Seggelund vinden we een wegrestaurantje.

Weer even omschakelen naar Kronen en Deense taal. Wat voor ons dus Engels wordt.

We ontbijten snel want er gaat continu een dingdong bel bij de kassa, waar T helemaal gek van wordt.

Denemarken ziet er heuvelachtiger uit als ik mij herinner van 38 jaar geleden. Maar toen gingen we ook naar het noorden. In elk geval ziet het er clean en daardoor een beetje saai uit in het begin.

Toch heb ik  genoeg Jussie Adler -Olsen boeken gelezen ( Deense thrillers) maar spannend is het hier niet.

Ik verheug me wel op “the bridge” waar we vandaag nog over hopen te komen. The bridge vond ik toch wel een van de betere Netflix series. En dat is dan ook een van de redenen voor deze vakantie. We zouden eerst alleen maar die brug doen en dan vier dagen wegblijven. Maar intussen is het wat langer geworden en hoef ik pas 18 augustus weer te werken.

Bij Odense wordt het druk op de weg en daarna gaan we via Nyborg de grote Belt over. ( dat is water en geen vuilnis) en zo gaan we van Jutland naar Sjælland.

Het is nog zonnig maar de regen dreigt steeds meer. Deze brug is langer dan de Sontbrug ( the bridge) volgens mij. Volgens T is het geen brug, maar een weg op pilaren. Haha. Dit wordt een discussie tot aan de Noordpool vrees ik.

In Sørø krijgen we de eerste regen. Geeft niks maar hopelijk is het bij de brug weer wat helderder

Dat lukt. Zonnetje schijnt. Even de tunnel in en dan de brug over foto, filmpje en een foto waar het lijk lag. “Check bucketlist”. Het mag wat kosten € 60 euro voor de tolweg blijkt later. Maar we zijn in Zweden.

Enfin we strijken in Löddeköpinge neer in een  Best Western Dahls hotel. Met echte jaren 50 bar en restaurant. Er zit een immens winkelcentrum bij wat ik even moet verkennen en ook een Lidl. Helaas is het ,zelfs tijdens de uitverkoop, nog twee keer duurder als in Nederland.  Dus morgen naar de Lidl , daar maar even shoppen. Kunnen we zelf lekker kamperen en eitje bakken.

We vallen echt niet dood op een dubbeltje maar teveel betaald is ook zonde.

Morgen van de snelweg af en lekker freewheelen door Zweden. Ik beloof dat ik niet meer over de prijzen zal zeuren.

( ik vraag me wel af hoe ik dat bier in de auto koud moet krijgen.) hahaha

1. Piet Swartjes:
    Mooi geschreven Helma
  2. Gerrie:
    31 juli 2019
    Weer een mooi verhaal. Wij rijden gewoon met jullie mee
  3. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    Gezellig Gerrie
  4. Wim van Deursen:
    31 juli 2019
    Het begint goed. Verheug me al op het vervolg.
  5. David:
    31 juli 2019
    Leest lekker weg, ga je volgen, willen ook ooit eens die kant op. Fijne vakantie en heel veel plezier. Groetjes Eva en David
  6. Annie van Hooff:
    31 juli 2019
    Tja ik sluit me graag bij de vorige sprekers aan . Voor mij is het weer een stukje herkenning . Wij hebben de Zweden trip ook gedeeltelijk gehad .
  7. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    31 juli 2019
    Dank je wel allemaal. Leuke complimentjes. En gezellig dat jullie allemaal meegenieten. Dat maakt het voor ons ook leuk om te schrijven.
  8. Lies Gosens:
    31 juli 2019
    Mooi verhaal. Ik ga jullie volgen op Google Earth.
  9. Menno:
    Helsingør - Helsingborg is trouwens ook een leuk pontje.. en slecht 20 min
  10. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    31 juli 2019
    Ok. Volgens mij heb ik ook een keer smalberg genoemd i.p.v. Schmalfeld ach we worden een jaartje ouder en ikheb slecht in namen he!
  11. Ivonne Heijlen.:
    31 juli 2019
    Geniet er samen van!! Je verhalen zijn altijd leuk om te lezen!!😉
  12. Hans Houthuijzen:
    31 juli 2019
    Twas weer mooi om te lezen Helma en de foto’s waren top van the bridge. 👍
  13. Lieke van Gurp - Peeters:
    Ergens heeft ome Theo wel een punt natuurlijk... 😉
    Geniet van de reis!
  14. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    31 juli 2019
    Theo heeft altijd gelijk. Ook als hij het niet heeft. Lol
  15. Menno:
    31 juli 2019
    Helsingør - Helsingborg is een veerpont verbinding tussen DK en S, en een alternatief voor de brug naar Malmö.. plus een heel mooi uitzicht op Kasteel Kronborg en de Sont
  16. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    1 augustus 2019
    Het ging er net om om over de bridge te rijden maar goed om te weten voor de terugreis. Bedankt.
  17. Bert&Fransien:
    2 augustus 2019
    Mooi gebied Helma & Theo de toer 15 jaar geleden gedaan richting Noorwegen Bergen enz. Geniet ze samen🌲🌲🌲👍🇱🇺