30-7 dag 1 van Geldrop naar Schmalfeld

30 juli 2019 - Kaltenkirchen, Duitsland

Om 10:00 uur zijn we los. Eigenlijk waren we dat al om half 10 maar ja.......TomTom en cd’s nog. En van dutten en dattum doen.

Op naar Kaldenkirchen en dan richting Kaltenkirchen. Ja geen wonder dat TomTom van slag is.

Eerst even voor drank en zo naar Kaldenkirchen. Met de wagen volgeladen verder naar Münster voor een bakkie koffie en een broodje. Het is intussen lunchtijd. Na Münster is het 245 km naar Hamburg. Beetje saaie route maar we bijten door. Haha. Ik heb zomaar een greep in de cd bak gedaan en dat maakt het een stuk aangenamer. Muziek waarvan ik het bestaan niet meer wist komen uit de tas tevoorschijn. Gezellig !

We boeken onderweg een hotel in Smalfeld bij Kaltenkirchen. Het is 30 graden en te mooi weer om de hele dag in de auto te blijven. Ook lijkt het ons beter om in Duitsland te slapen. Bovendien heeft T zin in leberknödelsuppe. En ik in kartoffelsalat.

Over de route valt weinig te zeggen. Net als Nederland. Plat, droog, veel windmolens en snel verkeer. Dat was het wel.

Na de middag wat meer wolken maar dat drukt de pret niet. Ook voel ik me zeer vereerd met het welkom hier. In een wei staat een heel groot bord met HELMA er op.

Hoe ze wisten dat ik kwam is mij een raadsel maar ik groei er wel van.

Om half 6 komen we aan in hotel Holstenhof Schmalfeld. Een klein plaatsje maar gelukkig zijn we even van de snelweg af.

En hier in de buurt worden de Karl May spelen gehouden ( gaan we niet doen).

Dat wordt teveel jeugdsentiment. Het lijkt hier toch al veel op het Tungelroy uit de 60er jaren. Dus jeugdsentiment genoeg.

Daarmee gezegd hebbende dat er niks te doen is en we dus een beetje aan het hotel vast zitten.

Gelukkig is er bier en strammer max. Helaas geen kartoffelsalat of leberknödel te bekennen.

Dus ik ga voor een schnitzel met bier. En algemeen bekend wat Theo neemt als er geen. Chinees in de buurt is........ jawel die met die zwiebeln.

Vandaag was een bekende weg. Hopelijk morgen wat avontuurlijker.

1. Hans Houthuijzen:
    30 juli 2019
    Wat een mooi verhaal weer en dat voor de eerste dag Toppie smakelijk en tot morgen weer.
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    30 juli 2019
    Leuk compliment. Dank je.
  3. Menno:
    30 juli 2019
    god tur, have det sjovt / god tur, ha det gøy / bra resa, ha kul

afhankelijk van waar jullie rijden of verblijven ; )
  4. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    Mange tak!
  5. Hans Houthuijzen:
    Manke tak
  6. Trees Peeters:
    2 augustus 2019
    Goede reis en veel genieten groet Trees