15-8 dag 17 donderdag. van Kristiansand- thuis.

15 augustus 2019 - Rendsburg, Duitsland

Om zes uur rijden we naar de haven. Beetje paniekerig of we wel bij het goede veerpont staan, maar alles klopt uiteindelijk. De Waze app bracht ons weer eens naar het verkeerde adres maar gelukkig hebben we Google nog.

Om half negen vertrekt de boot. We zijn in gezelschap van een paar motorboys met choppers en boevenpakken aan. Zo had ik me die Noormannen dus voorgesteld. Groot, met baard, stoer en dan liefst met rode haren. Maar ja. Grijs is momenteel ook goed.

Om 11 uur zijn we in Hirtshals Denemarken. Even Tanken. Beetje flauwe heuvelkes kijken. En koeien. En heel veel windmolens. Dat is meer T zijn ding. Ik vind het lelijk.

Maar na een tijdje zijn de vergezichten ook weer gewaardeerd en de hoeveelheid wolken erbij ( waar je nu niet meer doorheen hoeft te rijden) maken ook weer gelukkig.

Alles heeft een voor -en een nadeel.

Grote boerderijen en veel leeg land trekt voorbij in Denemarken. Bij Århus wordt het tijd voor koffie. En bij Christiansfeld is de cirkel dan helemaal rond.

De bloemen die ik heb geplukt voor zaadjes in de tuin zijn “ontploft “ in het  dashboardkastje. Als ik dit openmaak vliegen de pluisjes in wolken alle kanten op . Het werkt als een soort jeukpoeder.

We besluiten maar door te rijden naar huis. Eigen douche en waterbedje lonken met al die jeuk. En het regent bijna de hele weg.

Dit was echt de laatste.

1. Hans Houthuijzen:
    Je bedoelt grijze man met zo’n lederen hoed ? 😂😜😂😜😂
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    😂😂
  3. Piet Swartjes:
    Welkom thuis.
    Na al die mooie reis ververslagen kun je nu wel een boek gaan schrijven.
    Groetjes Piet
  4. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    ☺️☺️
  5. Gerrie:
    15 augustus 2019
    Welkom thuis. Bedankt weer. Op naar volgende vakantie naar ??
  6. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    15 augustus 2019
    Ik hoop trans Siberië express maar dat duurt nog even. En daar moeten we het nog over hebben. Lol
  7. Annie van Hooff:
    15 augustus 2019
    Welkom thuis ,was weer genieten maar dar had ik denk ik al gezegd . Zou niet te lang wachten met de volgende reis 😉😉😜
  8. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    16 augustus 2019
    Als het aan mij ligt niet. Maar rest even sparen. Lol
  9. Ron Peeters:
    16 augustus 2019
    Bedankt voor het delen van jullie verhaal was leuk om te volgen.
    Altijd fijn als je weer goed thuis gekomen bent.
    Kunnen er weer plannen gemaakt worden voor de volgende reis.
    Succes daarmee ik kijk er naar uit.
  10. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    Graag gedaan !
  11. Hanneke:
    16 augustus 2019
    Poeh, alles gezien en gelezen in 1 avondje! Wat een machtig mooie reis hebben jullie er op zitten! Ik heb er ook van mee mogen genieten. Leuk verhaal ook erbij! Bedankt Helma voor je verslag, het was erg vermakelijk! Groetjes! Je nicht!