Dag 1 :vrijdag 1-9-2023

1 september 2023 - Folkestone, Verenigd Koninkrijk

Van Geldrop naar Folkstone

Zo! Lekker weg ! Het regent vandaag de hele dag in Geldrop. Jammer voor de thuisblijvers maar geeft toch een gevoel van vluchten naar beter weer.

(Hoewel……..Engeland?? )

We gaan het beleven! Auto is helemaal gemaakt en nagekeken en we zijn “en route”..

Na door noodweer en files gereden te hebben klaart het weer in Oostende op.

Het vakantie gevoel begint!

Even nog een paniek momentje voor mij. Want de bevestiging van de boeking van de veerboot krijg ik niet binnen. Maar tegen de tijd dat we in moeten checken is het , na een paar mails en sms’jes toch nog goed gekomen.

Dus na Franse en Engelse grenscontroles en in een waterig zonnetje de boot op.

Met het tijdsverschil ( in Engeland is het een uur vroeger) hebben we maar een half uur tijdverlies op de boot. Ik zeg tijdverlies maar het uitzicht is wel mooi. Alleen is anderhalf uur varen wel lang en saai.

Op de boot boeken we een kamer in Sunny Lodge in Folkestone.

Geloof het of niet bij aankomst hebben we weer onder de auto gelegen omdat de bodemplaat los was. Maar met wat Tiewraps van Michael de eigenaar is het zo verholpen.

We hebben de grootste kamer in huis en de kleinste wc. Maar ach, voor een eerste nachtje is het perfect!

Dus om 18:00 plaatselijke tijd gaan we een pub zoeken. 6 minuten lopen dus lekker dichtbij. En je kunt er ook nog eten!

We nemen allebei een pub meal en slands wijs slands eer. Ik neem een Pie.

Heerlijk, en veel, gegeten! Het was een eerste reis dagje. Dus veel km en weinig te vertellen

Vanaf morgen wordt het weer wat beter ( meer zon) dus wat meer stoppen onderweg en hopelijk weer een avontuurlijke dag !

1. Piet Swartjes:
    Heel veel plezier
  2. Johanna Hendrina Francisca Hebing:
    1 september 2023
    Veel plezier maar ik dacht dat ik het had gezegd: KOOP EEN ANDERE AUTO😄hopenlijk nu geen problemen meer en alleen maar genieten🍀
  3. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    1 september 2023
    Tja eigenwijs is ook wijs en wat goedkoper !
  4. Eva:
    1 september 2023
    Veel plezier en rij voorzichtig en geniet ze
  5. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    Dank je ! Jullie ook!
  6. Helma Peeters:
    1 september 2023
    Allemaal bedankt voor de leuke reacties!!!
  7. Marianne:
    Veel plezier
  8. Marga:
    1 september 2023
    Veel plezier Helma, ik duim voor jullie auto.
  9. Francien Vogels:
    Leuk verslag van dag 1..

Geniet ervan samen... Kijk al uit naar dag 2 😊
  10. Menno:
    1 september 2023
    De kop is eraf.. waren de 'White Cliffs' en 'Dover Castle' een beetje goed te zien ?
    Keep driving LEFT ! : ))
  11. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    1 september 2023
    Ja hoor ! Maar die hadden we al ooit gezien dus niet meer bij stil gestaan. Lol
  12. Peter Toonen Dekkers:
    1 september 2023
    Theo en Helma, geniet van jullie vakantie.
  13. Gerrie:
    1 september 2023
    Ha Helma en Theo, t weer word beter volgende week, dus hopelijk ook in Engeland, t begint al goed in ieder geval, groetjes en geniet
  14. Hans Houthuijzen:
    2 september 2023
    😜 die auto, en nu hopen geen problemen meer. Lekker van genieten en ik uit naar de mooie verhalen.
  15. Bernie en Arno:
    2 september 2023