24-9 Dag 10 Agrigento - Ballo

24 september 2022 - Zafferana Etnea, Italië

Zaterdag.

Ik moet zeggen dat de kamer , die in eerste instantie tegenviel, toch de meest donkere kamer was tot nu toe. Met als gevolg dat ik laat wakker werd, voor mijn doen. 8:00

Het diner gisteren in het grotrestaurant was niet je dàt!  Theo kreeg een overjarige garnaal  en de grot bleek een vreet schuur te zijn ala Mac Donalds

Heerlijk geslapen. Dus we kunnen er tegenaan. Nog wel wat spierpijn van al dat lopen gisteren, dus vandaag de ochtendwandeling over geslagen.

Vandaag staat de Etna op het programma.

Theo heeft gisteren de route uitgestippeld.

We rijden door de heuvels en bergen. Beetje desolaat landschap. Veel graan en druiven. En hier en daar een stadje of Toren.

Af en toe een eenzaam huisje, zo hoog op de berg, dat ik me afvraag wat ze doen als ze de boter vergeten zijn in de supermarkt kilometers ver weg. Je ziet er geen wegen naar toe of van af lopen.

Bij Enna zien we de eerste keer een wazige vulkaan. Met een rookpluim! Dat issie!

Erg indrukwekkend ook al is het nog maar een schim. Hoog boven het gele landschap torent hij uit. Met z’n 3357 meter hoogte.

We gaan er naar toe, dat wil zeggen we gaan naar de kabelbaan. De routeplanner heeft een ander idee en zo komen we halverwege de Etna op een zeer smalle en slechte weg. Grote gaten in het wegdek etc!  Pfff spannend. We kunnen eindelijk op een punt draaien en zien dan, als we weer op begaanbaar pad zijn een paar touringcars. Laten we het op safe spelen dus wij er achteraan. Prachtige uitzichten tijdens de klim. Theo denkt al zwavel te ruiken tot de auto weer gaat piepen. Oververhitte motor. Oei. De auto rookt nog harder dan de Etna. Dat wordt even afkoelen voor ons allemaal. Haha. Hopelijk geen blijvende schade denken we nog. Maar halverwege het Hotel is het weer mis. Dus hebben we een lek.

Zucht…..

We zaten net 2 minuten rijden van het hotel “Primavera Dell’ Etna” toen hij weer stond te koken. Maar geduld is een schone zaak.

We zitten nu in het Hotel, de auto wordt maandag gerepareerd dus hebben we een nacht bijgeboekt.

Morgen is het zondag. En maandag zien we wel verder. We hebben een prachtig uitzicht, een biertje en een apperol. En als we morgen een kater hebben is het niet erg want we kunnen toch geen kant op. Haha. Pffffff.

Even nog een opmerking we zitten op kamer 413 en de plaats heet Ballo. Dus wat staat ons nog te wachten???

Balen in Ballo.

1. Piet Swartjes:
    24 september 2022
    Pfff. Balen dat de auto voor problemen zorgt. Hopelijk snel gemaakt en dat jullie weer heerlijk kunnen genieten.
    Groetjes Piet
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    24 september 2022
    Genieten doen we toch wel hoor,Piet. Geen straf hier met 27 graden.
  3. Menno:
    24 september 2022
    Sinds jullie het op dag vier hadden over:
    Er wordt hier ook op zondag langs de weg “gewerkt”. Om de zoveel tijd staat of zit er een mooie dame te wachten op een uitval plaats voor auto’s met “pech”.
    is de malheur met de voiture begonnen.. bodemplaat, remblokjes, koeling...
    laat het niet de "rode draad" van de vakantie worden ; )
    Wel weer hele vraaie vergezichten en prachtige panorama's, benijdenswaardig ! divertirsi e divertiti
  4. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    24 september 2022
    Nu je het zegt! Theo zei al dat de auto’s ineens doorreden, als ze net voor mij geremd hadden. (Nadat ze hem bezig zagen met de auto.) :)
  5. Gerrie:
    24 september 2022
    Jammer met de pech met de auto, hopelijk valt t mee en geen koppakking , mooi daar blijven een paar dagen. Geniet er van
  6. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    24 september 2022
    Ach kleinigheidjes blijf je houden. Komt goed
  7. Marianne:
    24 september 2022
    Dan zou ik voor de volgende vakantie toch maar een nieuwe auto kopen dan kun je nog meer genieten🤣🤣🤣
  8. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    24 september 2022
    Dat was ook mijn idee!! Haha. Maar het is niet erg hoor. Lekker 26 graden morgen. Alleen onzeker over de reparatie en zo.
  9. Hans Houthuijzen:
    25 september 2022
    Jammer van de auto, en toch een fijne vakantie. En anders gaat er ook een trein terug 😜
  10. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    25 september 2022
    Ik dacht dat jij ons wel zou komen halen als het nodig mocht zijn 😂