14-10 Dag 30 Roncobilaccio- Capolago

14 oktober 2022 - Capolago, Zwitserland

Vrijdag

Gisteren hebben we in een echt restaurant gegeten. Maar Theo had weer pech. Op de foto zag het er uit als een T-Bone steak. Maar in het echie bleek het een (wel lekker) klein biefstukje te zijn overladen met truffel en 1 lees één blaadje rode sla er naast. Ik was beter af met mijn wild zwijn ragout met krokante polenta. En vooraf bruchetta met eekhoorntjesbrood. Als troost samen een tiramisu van pistachenoten gegeten Heerlijk. Waarschijnlijk Is vandaag een afsluiting van ons Italiaans avontuur. Want over een paar kilometer zitten we op dezelfde weg als de heenreis. Mocht daar nog iets over te vertellen zijn dan zal ik dat niet nalaten, maar ik denk dat ik in de herhaling ga vallen.

Ik had graag de hele laars van Italië getekend. Helaas is hij nu aan de bovenkant dichtgetrokken en met een koord naar Zwitserland.

Ik dacht dat er niets meer te vertellen zou zijn maar we doen het rustig aan. En dat hebben we geweten. Bij Milaan iets verkeerds gedaan en dus door de stad moeten rijden.

En in Zwitserland een hotel zoeken. Dat valt nog niet mee onder de €150 per nacht.

Maar we zijn moe en pakken het duurste hotel van deze hele vakantie. Geeneens een lift en we moeten naar 3 hoog en krijgen een zolderkamertje. Het hotel is volgeboekt dus er zit niks anders op. Het is een noodgreep. En hee…..We zijn 3 jaar niet op vakantie geweest en we hebben niet gevlogen!! Haha

Meteen maar het diner besproken en geen ontbijt. Dat doen we morgen wel aan de pomp. We zitten nu aan het meer van Lugano. In Capolago bij de Monte Genorosso. Een prachtige berg en het Zwitsers dorp ziet er Italiaanser uit dan die in Italië. Maar we zitten 100 meter lopen van het meer. En dus kan ik morgenvroeg een meerwandeling maken als het een beetje weer is. Vandaag iets te lang in de auto gezeten. Dat gaan we niet meer doen!! Gelukkig is er in de auto geen nieuw alarmlampje gaan branden vandaag !! Wel even paniek met een piepje. Maar toen had ik de deur niet goed dicht. Haha.

1. Gerrie:
    14 oktober 2022
    mooi, nog een stukje naar huis, rij rustig aan en veilige reis,
    tot horens en ziens, groetjes
  2. Menno:
    14 oktober 2022
    Grüezi mitenand, goede vrijdag, morgenavond weer slapen in eigen bedje .. nu nog even 'afzien' in Ticino bij het Lugano meer.. saai is jullie vakantie absoluut niet ; )