22-9 Dag 8 Locri-Brolo

22 september 2022 - Brolo, Italië

Donderdag.

4* hotel en geen dekens, een lift voor twee dunne mensen zonder bagage. Haha. En wij maar opscheppen met ons “grande hotel”.

Maar na een redelijk goed nachtje zijn we weer met een zonnetje vertrokken.

We zijn in de teen van de laars en proberen vandaag naar Sicilië over te steken. Maar eerst een archeologische site bezoeken.

Prachtige mozaïeken en een Romeinse villa , badhuis, en begraafplaats. Op de vloeren zijn nog gedeeltes mozaïek te zien in geometrische vormen alla Escher, maar ook afbeeldingen in het Nymfaeum. Een vrouw op een paard, een leeuw en een tijger. En een man op een stier. Ben benieuwd wat daar de diepere betekenis van is. ?Minuscule steentjes. Ik krijg al pijn  in mijn knieën als ik er aan denk om zoiets te moeten leggen.Het moet er prachtig hebben uitgezien toen het net klaar was.

De Romeinse villa kijkt uit op zee en je ziet waar de patio’s zijn geweest. Indrukwekkend.

We gaan verder naar de veerboot. Hier in het zuiden zijn de bergen wit kalksteenachtig en later ,als we “de teen van de laars “ ronden, wat woester.

De pont brengt ons (en heel veel tomaten )naar Messina. En dan zijn we op Sicilië. We krijgen meteen een paar regendruppels en heel veel tunnels.

We zitten tussen de Stromboli en Etna vulkaan in. Er zijn meer van die afgevlakte bergen. Dus het gerommel kan beginnen.

We hebben in Brolo geboekt. Klein hotelletje bij een station en met een terras op het strand.

Uitzicht op de vulkaan Porto Messina en vulkaan Piano Messina en daarnaast ligt het eiland Pecorinni.

Helaas ligt de Stromboli vulkaan er net achter. Die was nog aan het roken. Maar morgen gaan we de Etna verkennen dus niet zo erg dat we de stromboli niet in de gaten kunnen houden.
beide zijn de actiefste vulkanen van de wereld.

En er is weer iets kapot. De koelbox heeft het begeven, ik probeer er rouwig over te doen maar wat mij betreft gaan we gewoon elke dag vers brood halen en vers beleg. De rolmopsen zijn nu toch al op.

We zitten op een perfecte plek vandaag. Recht aan het strand. En met een restaurant. Vanavond Pizzaaaaa! Nu is het wine o’clock voor mij en 5 uur eerder voor Theo : bier o’clock. Maar op vakantie telt de tijd niet.

1. Gerrie:
    22 september 2022
    Mooi verhaal weer, mooie dagen daar zonder regen , vlak bij de etna
  2. Hans Houthuijzen:
    22 september 2022
    Ik wist niet dat daar meerdere vulkanen waren, het zal dat ik vroeger niet zo goed opgelet heb op school 😜 maar we horen wel welke het eerst uitbarst. Smakelijk en wijne wijne wijne.