Dag 4: maandag 4-9-2023

4 september 2023 - Charmouth, Verenigd Koninkrijk

Van  Poole naar Charmouth

Nou die Chinees gisteren was wel lachuh!! En ja, Hans , smaakt hetzelfde. Kei ongezellige ,TL verlichte ,plastic tent. Maar hij was aangeraden dus wij naar binnen.

Ik wil Peking eend met flensjes. Maar 1/4 want er moet ook nog nasi bij. “Nee “ zegt Theo “we gaan delen dus doe maar een halve Peking eend. “Theo besteld garnalen in een ? Saus en ik bestel er nog een speciale gebakken rijst voor ons samen  bij. Enfin al wachtend beginnen we te  twijfelen over de hoeveelheid. We krijgen nu ieder een kwart eend. Als de Peking eend ter tafel komt Denk ik “ dat krijgen we nooit op “ dus ik vraag of we wat  straks over is als “take-away “ of doggybag mee kunnen krijgen.  We eten de eend met smaak op en ik zit vol. Dan komen de garnalen en de gebakken rijst. We beginnen wat te pikkelen en ……..Eind van het liedje : Theo heeft met smaak alles op gepeuzeld. Geen take away nodig!

We slapen er goed op en om 6:30 weer wakker. Het wordt weer een warm dagje en het plan is fossielen zoeken!

Heb gereedschap meegenomen en een visstoeltje want ik kan nog niet op de knieën. We zitten per slot aan de Jurassic coast.

Die rotsen hier zijn opgestuwd in de ijstijd en eigenlijk schelpengruis. Tussen dat gruis zijn vissen, inktvissen en slakken (en soms een dino ) etc. vast komen te zitten en fossielen geworden. En daar gaan we naar zoeken. Een mammoet 🦣zullen we niet vinden maar ik word blij van mooie en oude stenen. Dus schat graven vandaag.

Op naar Lulworth dus ! Een hele mooie baai. Maar helaas geen fossielen. Het is vloed dus geen plaats om te lopen.  Wel lekkere koffie. Terug op de parkeerplaats olie controle en ik hoor ineens van T dat de auto een beetje olie lekt. Dat zou verholpen moeten zijn na de laatste reparatie, maar helaas! Pfffffff echt de laatste vakantie met deze wagen. Alleen maar paniek bij mij. Theo vindt het geen probleem gewoon blijven meten. Daar vertrouwen we dan maar op.

Hele mooie huisjes hier in Dorset. Oud , rieten dak en helemaal begroeid met bloemetjes en klimop. Af en toe zie je alleen maar een groepje daken tussen de heuvels.

We rijden naar Lyme Regis. The place to be voor fossielen jagers. Maar is helaas te druk en alles volgeboekt. Tja dat is het risico dat we nemen. Maar niet getreurd we hebben een appartement geboekt 5 km terug in Charmouth. Ook dicht bij de zee. Dus om 14:00 uur klaar voor de dag.  Met dit weer kun je het beste aan het water zijn.  Geweldig fijn appartement dus we hebben meteen een nachtje bijgeboekt.

Morgen lekker fossielen zoeken……..Maar nee. Helma (eigenwijs) moet nog even naar het strand gaan kijken. Even zoeken bij 30 graden. Kan weer niet wachten. Dus uiteindelijk om 17 uur terug. Kei kapot, bezweet en met dringende behoefte aan een paracetamolletje of twee. Maarrrrr we hebben er een !!! Het stelt nog niet veel voor maar het begin is er toch. Lekker douchen en aan de cider dat was het vandaag.

Morgen hopelijk meer!

1. Hans Houthuijzen:
    4 september 2023
    Spannende dag weer, en olie kun je overal kopen. Tot morgen. 😜
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    4 september 2023
    Ge bent er snel bij Hans. Leuk die reacties !! Chinees smaakte volgens Theo niet hetzelfde. Er zat geen sambal bij. 😂
  3. Piet Swartjes:
    4 september 2023
    Jullie hebben weer prachtige dag gehad en lekker gegeten.
    Fijne avond en morgen gezond weer op en genieten
  4. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    Doen we!
  5. Marga:
    4 september 2023
    oh Helma, wat een mooie foto's, ik zou willen dat ik op jullie achterbankje zat.... Veel plezier (en veel geluk met de auto haha.)
  6. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    5 september 2023
    Misschien een idee voor je camper tochtje.Het is prachtig hier.
  7. Francien Vogels:
    Weer een mooi verhaal 👍👍😘