Dag 2 : zaterdag 2-9-2023

2 september 2023 - Pulborough, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen om 6 uur opgestaan voor een wandeling naar het strand.

Jaja. Die Engelsen en hun tuinen…. Ik moet eerst een zigzag paadje af en toen nog een heel park/tuin door. Maar het is er heel mooi! Er bloeit nog het een en ander en er staan zelfs palmbomen. Dat geeft de burger, wat het weer betreft , weer moed!

Helaas te bewolkt om de kliffen van Dover in de verte te bewonderen.

Het is een kiezelstrand dus voor mij geen doen met dat knie.

Enfin ik ben dus over het pad gaan lopen en door het park want aan de andere kant is een lift naar boven.

Wat denk je? Lift kapot.

Gelukkig dat ik zo vroeg op ben, kan ik lekker nog even op een bankje van het park genieten voor de zigzag naar boven.

Het is een grappig pad. Want de natuurlijke rotsen zijn, na de 1 Wereldoorlog opgevuld met cement en scherven van potjes en flessen. Hier en daar zie je nog de overblijfselen en scherven van schoteltjes en potjes.( deed me aan ons pap denken. Die bouwde een hele kippen kooi van dakpannen )

Daar boven , in het stadje, heb je van die lange promenades uit de victoriaanse tijd. Hier liepen de rich and famous. Maar ook nu flaneren ze er flink op los om 8 uur ‘s morgens op zaterdag. En wat kletsen ze graag! Heel gezellig op mijn bankje.

Rond 9 uur ga ik maar weer terug naar de sunny lodge en pakken we weer in.

De rit gaat naar Beachy Head voor koffie. Een eindeloze stroom wandelaars op de kliffen.

Ik loop 50 meter mee, maar aan het gehijg van de wandelaars te horen is het veel te zwaar om verder te gaan.

We drinken lekker een bakkie in het zonnetje en genieten van het uitzicht.

Dan verder naar de 7 sisters. Prachtige witte kliffen. 139 m hoog. Ook weer veel wandelaars maar wij rijden wel naar de lookout.

En dan zit het er voor mij wel op wat lopen betreft, maar ik heb veel gezien en al wat stenen geraapt dus ben dik tevreden.

We bespreken een hotel in Pulborough en het heet Chequers. We hebben geluk, er is net een kamer vrij gekomen!  Heel chic en met een groter wc en douche. Heerlijk.

Even douchen en op naar de pub voor een biertje en eten.

We moeten wel eerst weer door een veld lopen en dan komen we bij Oddfellows Arms. Een typische Engelse pub.

Lekker gedronken en gegeten

Een mooie, zonnige dag was het. Hopelijk morgen weer!  Eerst slapen. Tot morgen.

1. Piet Swartjes:
    Wederom mooie dag
  2. Eva:
    2 september 2023
    Wow wat een mooi verhaal, je zit dicht bij Castle Sprundel en het dorpje Chichester en iets verder het dorpje pagham waar David zijn ouders hebben gewoonte en ter herinnering hebben wij daar een bankje ter nagedachtenis geplaatst.

Geniet meis en doe voorzichtig met lopen hoor.
    Xxx
    Eva
  3. Helma Peeters:
    2 september 2023
    Dank je. En jullie ook lekker genieten in Frankrijk!
  4. Francien Vogels:
    Op naar dag 3 ‼️❤️
  5. Eva:
    Helma, Sprundel moet Arundel zijn hoor🙋
  6. Bernie en Arno:
    3 september 2023
    Lekker weer. Geniet ervan.
  7. Gerrie:
    3 september 2023
    Weer mooi verhaal en foto`s, we genieten weer mee met jullie
  8. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    3 september 2023
    Dank je, Gerrie. Altijd leuk de reacties. Zeker als ik tijd en WiFi heb om te antwoorden.
    Wat bereik betreft is het hier nogal behelpen.