Polen 30-09 dag 2 Krycina

30 september 2014 - Geldrop, Nederland

Na een bijna slapeloze nacht ben ik om zes uur wakker. Nou , ik heb mijn lesje geleerd en ga vandaag voor salade en lichte kost.
Het eten lag me nogal zwaar op de maag zullen we maar zeggen.
Eigen schuld dikke bult ( of buik) haha. Vandaag wordt weer zonnig en warm.
We wachten na het ontbijt ( waarbij alle goede voornemens mbt eten als sneeuw voor de zon verdwijnen) op Marék. Hij heeft twee dames uit IJsland opgehaald en dan rijden we de bergen in naar de Slowaakse / Ukrainse grens. Naar Krycina.
We Rijden de toeristische route. De twee IJslandse zijn ook verpleegkundigen. Thorgid is researcher en Godbjörk EHBO triagist.
Mooie omgeving. Bergen, dalen. Geen kastelen wel mooie huisjes in de meest vreemde kleuren. Veel bos en erg lang en warm met drie man achterin. Maar dan gaan we om 15 uur toch wat  eten. Ben er intussen ook wel aan toe. Het is erg mooi maar wel lang.
Een zure soep heerlijk bleek later dat die gemaakt was van beschimmeld brood.
Enfin we komen om 16:00 aan bij het hotel. Ruisende beek. Zwembad en massages van het huis.  We komen Ives tegen uit Brussel en Nancy uit US  die we nog van de vorige keer kennen en van FB. Het wordt een gezellige avond aan de bar , wachtend op Bart en consorten die nog met een klapband bij de poolse grens staan. Dat wordt een ramp. Polen heeft de maat band niet van de oude aanhanger. En om 23 uur staan ze nog steeds ergens langs de weg. Wat een ellende. Om vier uur gisteren aangereden. Twee kwamen net terug uit Rusland OMG!  Wat zou ik chagrijnig zijn in hun schoenen. Maar dat ben ik niet. Ik ben blij, verzadigd en tevreden. Nog even de speech lezen en fan slapen. Morgen moet Iwona ,Nancy en Yves spreken. We gaan allemaal vroeg naar bed. Half twaalf en het licht gaat uit op de kamer. Niet bij mij. Daarvoor waren het te weinig wodkaatjes. Haha. Trusten.

1. Nancy Bonalumi:
    30 september 2014
    Moldy bread soup is delicious! Sleep well tonight...