Polen2014 29-9

29 september 2014 - Krakau, Polen

Polen 29/9 2014
8:00 uur zit ik klaar. Tas gepakt en een extra rugzakje met vloeistoffen en jas die Bart straks meeneemt van Eindhoven AirPort. Aangezien Bart een workshop geeft en zijn materialen meeneemt gaan hun met de vrachtauto. Iwona en ik gaan op luxe en een dag eerder. Lekker een dagje in Krakau en in een hotel.
Morgen kunnen we dan met Marek meerijden naar Krynica waar de conferentie wordt gehouden. Ik ven al verzet en nu pas donderdag aan de beurt met mijn lezing. Dat is niet zo best voor de zenuwen maar eerst maar eens een paar dagen genieten.
We vertrekken vanuit Eindhoven AirPort om 11:25. Na een ontbijtje.
20 minuten voor op schema komen we in Krakau aan. Een chauffeur wacht ons op en sjouwt de koffers. Het zonnetje schijnt het is 21 graden. Hup alles in het hotel gekwakt en de stad in.
Het ontbijt is lang geleden dus we gaan naar de markt om een restaurant te zoeken. Dat is niet moeilijk. Het stikt er van. Bij Szara Kazimierz eet ik een tartaartje. Met het eerste wijntje van de dag dan even een rondje rond de markt als Iwona zin heeft in koffie met gebak. Ook lekker maar ik vrees dat ik op deze manier niet meer in mijn jurk pas op donderdag. En met mijn tic dat ik mijn bordje moet leegeten komen die caloriebommen wel binnen.
Prachtige stad we hebben wat gewandeld. Wijntje hier wodkaatje daar en toen maar weer gaan eten. Echt Pools. Haring ingelegd in azijn en een soort poolse ravioli. Wel weer een oud restaurantje. Het hele dure restaurant wat eerst op de planning stond hebben we na de rondleiding maar gelaten voor wat het was. Met de 16 zalen ,voor mij, een claustrofobisch doolhof en niet echt gezellig. Het weer blijft mooi maar na al dat eten zijn we toch wel moe geworden. Morgen komt Marek ons halen. Om acht uur op en dan naar Krynica.

1. Nancy Bonalumi:
    29 september 2014
    Helma, you had a lovely day in Krakow. How nice! I arrive by bus from Warsaw at 5 pm and look forward to spending the evening with you!! Have a safe trip tomorrow. Nancy