Dag 26 Uribeleralea- San miquel del Monte 13-11-2017

13 november 2017 - San Miguel del Monte, Argentinië

De 13 de en de laatste volle dag van deze, alweer, geweldige reis.

We gaan niet ver meer vandaag want morgen moeten we de auto inleveren en vertrekken. We gaan pas in de avond om 21:15 dinsdag dus we hebben nog twee hele dagen. Vandaag is echter de laatste hele dag en we gaan naar een meer aangezien de zee aan een vuilnisbelt lag.

We komen eerst door Lobos de geboortestad van Perrón. Ik had het niet verwacht maar er staat zowaar nog een standbeeld.

Mooi centrum ook!  Elke stad of dorp heeft een park in het centrum. Hier wordt ook veel gebruik van gemaakt. Picknickers en verliefde stelletjes alom. Vooral op zondag erg druk bezocht.

We rijden de Malvinas nog maar een keer in. De wetlands. Erg mooi en zoveel vogels is een prettige afwisseling van al die paarden de laatste dagen.

We hebben veel gelopen deze reis. Soms voor de lol maar vaak omdat we de weg kwijt waren. Vandaag gingen we een kaart posten voor een postzegelverzamelaar. Daar moest dus een stempel op. We vragen het aan een agent. Na drie straten links. Drie straten verder vragen we nogmaals, Is het nog vier straten verder. Vier straten verder is het de volgende straat links. Dan zien we het nog niet. Vragen nog een keer en blijken er dan gewoon voor te staan. Een verweerd en niet te lezen bordje boven een deur. Maar eenmaal binnen horen we dat deze alleen pakketjes verstuurd. Pfff het hele eind voor niks. Maar als ik dan ,heel zielig , om een stempel vraag krijg ik die direct en ik zie hem denken.”wat zielig die rare toeristen”.

Maar goed we hebben een stempel en nu kunnen we de kaart overmorgen gewoon afgeven in Geldrop. Haha

Inmiddels uitgedroogd en dorstig  gaan we het hele eind weer terug naar het plein. Half past Wine o clock !!

Deze keer weten we nog waar de auto staat. Want we zijn hem al een keer kwijt geweest. Paniek was het toen. Snapten er niks van. Heel de straat was vergeven van politie en onze auto gestolen?  Maar T was er zeker van dat hij daar stond en ja, als hij zeker van de zaak is.....

Bijna aangifte gedaan maar toen kwam zijn noord-zuid gevoel weer op kompas niveau en vonden we hem ineens. Pfff

Het is weer maandag en dat wil zeggen dat de pinautomaten weer leeg zijn. Vanavond zullen we echter onze laatste steak hier moeten eten. Dus hopelijk wordt er nog op tijd bijgevuld.

Dit is onze 4 de maandag en toch wennen we er niet aan.

Gelukkig kan ik deze keer met creditcard betalen en niet contant. Pfff opluchting alom

Nog even een partij zwemmen en dan gaan we eten. Laatste keer steak. Over een paar dagen weer lekker snert en Chinees. Haha. Altijd weer iets positiefs aan het naar huis gaan.

1. Trees Peeters:
    14 november 2017
    Geweldig genoten Veilige reis terug Enne het patroon van de poncho wil ik ook wel.
    tot ziens Trees
  2. Johanna Hendrina Francisca Hebing:
    14 november 2017
    Voor jullie een hele goede terugreis en we hebben weer genoten van jullie vakantie tijdens onze vakantie in shanghai japan Taiwan Manilla en Hong Kong. Heel veel groetjes van anja en wil
  3. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    14 november 2017
    WoW. Dat moet ook een geweldige mooie reis zijn geweest! Ook veel groetjes van ons en See you Misschien in Geldrop!
  4. Ome Joop:
    14 november 2017
    Mmmm lekkurrr.. chinees met samba(l) pati