Dag 4 woensdag 2/12 Siem Reap.

2 december 2015 - Siem Reap, Cambodja

Gisteren een spiertje gescheurd bij mijn schouderblad. Op het moment zelf nog niet veel last van maar na 6 uur zitten in de bus begon het gewiebel. En het hield niet meer op.
Kan niet zitten of liggen en staan. Elke houding verkrampt mijn rug na een minuut of zo.
Maar hee! Niet getreurd!  We zitten hier in het land van de massages!  Daar zal ik straks dan maar eens uitgebreid voor gaan liggen.
We maken er maar een tussendagje van. Die tempels liggen er al vanaf 800 AD  of zo dus die wachten nog wel een dagje.
Aangezien lopen nog het minste sjagrijn oplevert gaan we maar eens naar de oude markt. Altijd leuk.
En bij de apotheek gewoon de spierverslappers over de toonbank. Mazzel!
De markt is geweldig. Net als in Thailand rumoerig, veel kleding en het eten middenin de loods.
Beetje smelly moet ik zeggen maar het ziet er ( bijna ) allemaal lekker uit.
Het toerisme is hier al volop ontwikkeld. Dus veel bedelende  mensen en kinderen die prullen verkopen.
Bij de oudere bedelaars komt elke keer de gedachte op dat het een overlever van de rode Khmer moet zijn. Maar voor hetzelfde geld is hij/ zij lid geweest.
Een man zonder armen kan ik niet weerstaan. Hij is als kind de velden ingestuurd om te kijken of er landmijnen lagen. En hij heeft er een gevonden dus geen armen meer. Nu verkoopt hij boeken. Ik koop er maar een. Beetje geschiedenis opdoen van dit land.
In de avond gaan we, na een middagje lammen, naar de stad. Het is een totaal ander beeld als overdag! Iedereen is terug van de tempels. Het is er Kei druk en erg kleurrijk.
Klein Bangkok zullen we maar zeggen. We zitten in de pubstreet. De naam zegt het al.........
De pilletjes werken goed. Morgen naar de tempels.

1. Lies Gosens:
    2 december 2015
    Weer een interessante dag gehad !
    Maar dat eten, grr....... dat middelste bord, zijn dat grote mieren of zo ??
    Leuk om jullie te volgen........
  2. Helma:
    3 december 2015
    Hoi Lies. ik vind het ook leuk om te schrijven. Het is dan net of jullie mee zijn. En voor mezelf een leuke herinnering. Bovendien krijg je al die indrukken en nieuwe ervaringen niet in een half uurtje verteld als je weer thuis bent.
    En de foto. Helemaal rechts zijn jonge slangen. Die grote mieren zijn gefrituurde vogelspinnen of tarantula's. Dat is hier een snack. Links zijn gewone sprinkhanen. Die zijn wel lekker smaken naar cashewnoten. Aan het andere heb ik me nog niet. gewaagd.