Dag 3 Dinsdag 1/12 Phnom-Penh naar Siem-Reap.

1 december 2015 - Siem Reap, Cambodja

Vandaag met de bus naar het noorden. Siem-Reap  here we come. Aangezien er nog flink gebouwd wordt aan de infrastructuur ( er rijden nog geen treinen. En de wegen zijn nog niet allemaal klaar en verhard) duurt de tocht 7 uur.
Heb er vreselijk veel zin in om uit de grote stad te vertrekken.
De bus kost $ 13. We krijgen hier een dagvullend programma voor. 7 uur rijden door 3 provincies 20 minuten pauze en een flesje water een snack en een verfrissingsdoekje. Yeah. En niet te vergeten : de video. Een soort Cambodjaans karaoke met verplicht dansende paartjes. Heel komisch........ Maar 7 uur aan een stuk?
Na twee uur rijden zijn we bijna blij met de technische problemen aan de bus,maar helaas blijft de muziek spelen.
We kunnen gelukkig weer snel verder.
Halverwege stoppen we bij een restaurant. Kippensoepje eten  en snel weer verder.
Waar er aan de weg gewerkt wordt is alles vies en bruin en stoffig. De mensen zijn arm en zelfs de groene planten en de rijst die ligt te drogen langs de weg hebben een modderkleur.
Waar de weg verhard is kun je meteen aan de huizen en tempels zien dat het hier een  stuk beter en rijker is gesteld.
Eindeloze velden met rijst, witte koeien en waterbuffels prachtig om te zien. Om vijf uur zijn de scholen uit en waaieren overal kinderen uit ook gaan de mensen met hun eetstalletjes de straat op.
Allerhande voertuigen:van motorgrasmaaiers met aanhanger tot omgebouwde bromfietsbakvrachtwagen met 12 mensen erop. Ge-wel-dig!!
Om zes uur is het donker en wel heel erg. Hier en daar een vuurtje in de voortuin. Als we dan om 7 uur aankomen ,al tandenknarsend van het stofhappen, hebben we alweer meteen een nieuwe 'vriend'. Mr Khorn. De TUkTuk chauffeur. Hij wil ons morgen wel naar de tempels brengen. Maar we weten nog niet wat we gaan doen. Even bekijken we hebben de tijd. Eerst even eten. Haha Theo vergeet er steeds bij te zeggen dat hij spicy wil. Nu zit hij weer met een slappe hap te kijken. Wat een pech!

1. Lies Gosens:
    1 december 2015
    Mooi verhaal !!!
  2. Menno:
    1 december 2015
    Op de schaal van 1 tot 10, hoe onderontwikkeld is Cambodja ?
    Tussen de grote steden en de toeristentrekpleisters geen verharde wegen ?? Tsjaa...

Maar lijkt me schitterend al die verschillende taferelen, mensen en voertuigen te zien :)