Dag 6 vrijdag 4/12 Angkor-Batambang.

4 december 2015 - Battambang, Cambodja

Vandaag gaan we naar Batambang. Met de bus duurt het 4 uur. Onverharde wegen en veel gehobbel staat ons te wachten.
Om 7 uur sta ik op en ga even naar de markt. Ik loop over de gesloten nachtmarkt en zie zo een stuk of zes ratten wegschieten. Goh die hebben ze gisteren vergeten op te eten, denk ik

Op de oude markt is geen toerist te zien en de kleding afdeling gaat pas om 8 uur open. Maar op de qua voedsel is het hartstikke druk. De vissers hebben de wandelgangen overgenomen met hun verse vangst. Ik koop wat kokosrijstebrij met. mango. ( ik dacht dat het Tjendol was). Mierzoet is het en warm,  maar lekker! Ook wat verse lychees voor in de bus. 1 kilo voor 50 cent.
De busreis valt erg mee. Internet toch nog een beetje achter in de tijd. De wegen zijn hard. We rijden in een u-bocht door Sisophon.  Helemaal vlak is het, net Nederland maar dan met rijstvelden tot aan de horizon.(en zon)

In Sisophon zie je goed dat Cambodja een Franse Kolonie is geweest. Franse koloniale huizen met grote balustrades. In allerlei kleuren.
De rit duurt niet zo lang. En ik heb gezellige buurt met een Canadees die achter me zit.
Om 17:00 komen we in Batambang aan. We delen de enige TukTuk met een Engels stelletje. Deze worden eerst afgezet bij hun hotel. En de TukTuk chauffeur ziet de naam van het guesthouse. Ramchang. "Ohhhhh The Countryside" !!! Ik voel um al hangen. Ja, het was maar 17$ .....maar booking.com  was er tevreden over!  bedenk ik als we de stad uitrijden. Over een zandpad met gaten en langs greppels en beekjes. Een eind de velden in. Ik begin te wanhopen. Maar na veel gehotseknots komen we er dan. Er staat een mevrouw die een deur voor me open houdt. Er staat een bankje en 2 flesjes water. Ik denk dit moet de wachtkamer zijn of zo. Maar na een tijdje wachten komt er nog niemand. Theo ziet te receptie. Even inchecken. Blijkt het onze kamer te zijn. En ja hoor er staat ook een bedje achter het gordijn.
Even later blijken we de verkeerde kamer te hebben en moeten we verkassen!
En nu hebben we toch een balzaal!  En lekker op het platteland. Tijdens het eten huppen de kikkers voorbij. Haha. Veel muggen en hagedisjes. Tjitjaks. En buiten heerlijk rustig krekelmuziek.
We boffen weer eens !