Dag 2 Toronto - Tobermory. 6 mei 2015. woensdag

6 mei 2015 - Tobermory, Canada

36380 km is de beginstand op de km teller. En we proberen het nog een keer.
Omdat Theo zo licht bepakt was had ik alle opladers en zo bij hem in de tas gemikt. Ook de TomTom en al zijn spullen hadden we nog niet. Dus bij het hotel een tandenborstel gevraagd. En heeeeeel zuinig met de telefoon waar nog 20% op de batterij stond.
Ik sliep als een blok en de volle acht uur in coma.
Om 9 uur aan het ontbijt maar het vliegtuig met de bagage komt pas om 12 uur aan. Dus al kaart lezend weer terug naar het vliegveld. Wat een gedoe.! En weer vertraging dus om 13:00 uur zijn we volledig bepakt voor het begin van de reis.
 Elk nadeel heeft zijn voordeel dus we hebben de CN tower weer gezien, Toronto wel drie keer , en zelfs het industriegebied. ( tja kaartlezen is niet mijn hobby met al die rare namen) Ook het vliegveld ken ik intussen op mij. duimpje. Maar..... we hebben de eerste "beer op ons pad" overleefd.
 We kopen een goede wegenkaart en gaan richting tip 1. Karel bedankt !  De Ferry geboekt van   Tobermory  naar South Baymouth voor morgenvroeg. En voor vanavond daar een hotel. Het is 22 graden en zonnetje. Het is lente. Alle kleuren groen en veel eenzame boerderijtjes. Met schuurtjes die elk moment kunnen instorten. We rijden via Owen Sound langs de kust van het Huronmeer naar boven. Bij het meer zakt de temperatuur regelmatig naar 11 graden in een paar honderd meter. Tja noordenwind maar het deert ons niet. Zonnetje is lekker.
We gaan de Bruce Peninsula op en bij een tradingpost gaan we even naar de plaatselijke kunst kijken. Helaas is 90% made in India. Maar de ahornstroop is in elk geval wel plaatselijk en dus slaan we meteen maar een flesje in. En natuurlijk een magneet voor op de koelkast. Ja.... Er is nog plaats. Een steen had ik al bij het meer opgeraapt dus voor vandaag ben ik rond met alle souvenirs.
De mevrouw van de Tradingpost begroette ons alsof we de eerste klanten van het seizoen waren. En overal horen we hoe we boffen met het weer. Lekker gevoel!
Ook zien we onze eerste beer en bizon. Wel opgezet maar op tv lijken ze toch een stuk kleiner.
Om 18:00 komen we bij ons motel aan :Grandview. En dat is het. We kijken op de veerboot die met open neus al op ons wacht morgenvroeg. Over het meer uit. Even snel een fles Bailey s gehaald en nu lekker in het zonnetje voor de deur relaxen.
Het is een mooi land. We zijn al helemaal geacclimatiseerd. Het seizoen is nog niet helemaal begonnen. Maar er is een restaurantje open. En wie doet ons wat?

1. Trees Peeters:
    7 mei 2015
    Hoi Helma en Theo
    Weer erg leuk om jullie te volgen
    De krant kan hier niet aan tippen
    geniet er met volle teugen van
    en dat het meeste volgens plan mag verlopen
    groet trees
  2. Helma Peeters:
    7 mei 2015
    We genieten met volle teugen. En boffen tot nu toe vreselijk met het weer. Zeker als je bedenkt dat het nog zo hard kan vriezen in mei hier.