Dag 1 Geldrop -Toronto 5 mei 2015.

6 mei 2015 - Toronto, Canada

Een goed begin is half werk!!

Na het afscheid van mijn vrienden en collega's en werk in Eindhoven,en daarna het biljartcluppie in Geldrop, sta ik toch om 10 uur al langs mijn bed voor het Canada avontuur.
Beetje dikke oogjes, maar dat verdwijnt snel ,en als Gerry ons komt halen is zelfs Theo er klaar voor.
Gisteren nog een paar tips van Marga en Karel gekregen en ik verheug me al ontzettend op het mooie land.
Maar eerst moeten we weg zien te komen. In Schiphol krijgen we een stortbui en Twee uur vertraging op onze pan. Hopelijk halen we de aansluiting in Frankfurt nog.

Dat wordt nog een beetje extra administratie.
We worden uiteindelijk omgeboekt naar een eerdere vlucht naar Frankfurt zodat we de verbinding nog halen. We zitten door de omboeking niet bij elkaar. Ik vind dat niet zo erg voor eventjes. Ik zit nu naast een heel bang meisje (, ik blijf haar maar dropjes voeren voor de aafleiding.) Er zijn wel behoorlijke luchtzakken en turbulenties onderweg. Theo heeft het slechter getroffen zijn buurvrouw is in een plastic zakje haar maaltijd aan het teruggeven aan de buitenlucht.
In Frankfurt is het een doolhof.  We moesten de aansluiting nog halen en dat gaat met veel moeite...... Rennen, trappen lopen,zoeken en zenuwen of we het halen. ( ik dan. Theo maakt zich niet druk)  het fijne is  wel dat je geen rij meer hebt, meteen naar je plaats loopt  in het vliegtuig, en dat ze ook meteen vertrekken als je dan zit.

Bijna 8 saaie uurtjes later komen we aan op een overvol vliegveld. Het is een puinhoop. We moeten zo lang wachten bij de immigratiedienst dat er al niet meer aangegeven staat waar we onze koffers moeten halen.We komen om half 7 aan plaatselijke tijd.( 0:30 Nederland). Uiteindelijk vind ik mijn koffer op de loppband die van Barbados aankomt. En na veel vruchteloos zoeken blijkt Theo's koffer gewoon nog in Frankfurt te staan.

Als we om 22:00 uur de auto gaan halen blijkt de man ooit 3 uurtjes in Eindhoven op vakantie te zijn geweest en krijgen we "als beloning "een upgrade van de tweedeurs die we eigenlijk op het oog hadden.(met zo'n economy geval kun je niet heel Canada doorkruisen vond hij) We mogen uitzoeken van hem en ik wilde wel voor de enorme jeep gaan,die er uit zag als een Hummer, maar dat was een beetje hoog gegrepen, dus kozen we toch maar een kleinere handzamer model. Ik heb er geen verstand van dus zal er eerdaags een foto van maken.

Om 22:30 (4:30 ned) komen we uiteindeljk bij ons Hotel. We moeten morgen om 12 uur weer terug naar het vliegveld om de koffer van Theo te halen. dus de eerste dag zullen we niet ver komen.  Om elf uur lig ik al te slapen.