Dag 3 Tobermory- Thessalon 7mei 2015. Donderdag

7 mei 2015 - Thessalon, Canada

Wat een prachtig motel. En een zonsondergang die uit het boekje kwam. Lekker viskoekjes gegeten en vroeg naar bed. Tijdens het fotograferen bij het meer zag ik ijsschotsen drijven. Geen wonder dat die temperatuur bij het meer van 24 naar 11 graden keldert. Zo wordt dat raadsel ook weer opgelost.
Om 7 uur staan we op. We zijn de eerste voor de Veerboot naar Manitoulin Eiland. De naam Manitou zegt het al. Eiland van de Grote Geest. Het grootste zoetwatereiland ter wereld. En de plaatsnamen en zo zijn indiaans. Niet uit te spreken. We zijn iets te vroeg voor de powows die hier in juni plaats vinden. De tocht op de boot duurt 2 uur. Het is heerlijk weer dus genieten!
Na het ontbijt zowat in mijn uppie aan dek gezeten. Even kletsen met een jongen die aan het liften was. En goeie tips gekregen over waar te gaan en wat te doen. Het wordt me al duidelijk dat men het midden niet aanraadt. Daar is niks. Maar nikser als de nullarbor kan het niet zijn dus we doen het lekker toch.
Hoeveel meren kan een land hebben voor het een moeras wordt?  Veul!! Het stikt ervan hier.
Over een zwabberbrug naar Espanola. Hier gaan we inkopen doen voor een picknick.
Nog even doorgereden maar in Thessalon vinden we het jammer van de 24 graden en boeken een motel ...... Jawel..... Aan het water.
De wind is wat frisjes maar ook door het raam is het uitzicht prachtig.
Na het diner , nou ja , lever met ui en friet , word ik lichtelijk onwel en ga samen met de zon onder zeil.