Dag 2 Donderdag. 27 -10

27 oktober 2016 - Santa Maria, Kaapverdië

We zijn laat en niet zo goed geslapen. Maar we hebben een vliegtuigje naar Boa Vista geboekt voor morgen. We komen hier op Sal nog terug als het niet meer regent.
Maar eerst naar Santa Maria. Een klein vissersdorpje aan de zuidkust van Sal.
Het is een leuk, kleurrijk en nat stadje. Voor de eerste tonijnsalade gaan we het terrasje op. En de langsscheurende auto's en taxi's houden het visje wel nat.
Het eiland is ondanks de regen plat en kaal en dor. Santa Maria is erg toeristisch en de vele Senegalese ronselaars proberen je elke winkel in te trekken. Maar ze zijn verder niet vervelend of zo. En we leggen elke keer uit dat we niks willen kopen omdat we licht bepakt gaan reizen. Dat helpt.
Het motto van Kaapverdië is "no stress" en als er al eentje brutaal wordt of te zeurderig kunnen we ze daarmee om de oren slaan. Voor Theo begint het al een stopwoordje te worden. ( ook tegen mij, Haha )
Ik heb maar een beetje stress want ik heb nog geen tickets voor het vliegtuigje wat ons morgen naar Boa Vista moet brengen. Wel al betaald. Maar ik hoor of zie niks meer. We wachten af en na een paar mochito's aan het strandje is er no stress.
Het zijn kleurrijke mensen en erg vriendelijk. We beginnen te wennen.
De regen is helemaal niet erg dat geeft een excuus tijdens het wandelen om een terrasje op te zoeken.
En zo vlug gaat de dag voorbij..... we eten vanavond inheemse Cachupa Rica en Wahu met uiensaus.
Wahu is een soort makreel en cachupa is een mix van mais, bonen en vis en nog van allerlei groenten.
Muziekje op de achtergrond we wennen snel.
Weltevreden zeg ik welterusten