Dag 1 26 oktober 2016

26 oktober 2016 - Lissabon, Portugal

Geldrop -Sal
Om half 10 zijn we klaar en komt Gerrie ons halen voor de reis naar station Eindhoven.
Na de, traditionele , nachtmerrie over het werk kan de vakantie dus eindelijk beginnen. Gisteren nog flink zitten stressen met het inchecken. Kreeg steeds bericht dat" deze passagiers "niet bekend waren op de vlucht.
Bleek na een paar uur bellen dat Toonen Dekkers aan elkaar moest worden geschreven. Het is me wat met die naam.
Hopelijk gaat het met het visum beter. Dat moet vannacht nog worden geregeld bij aankomst.
In Nederland was dit niet te doen omdat we geen vaste verblijfplaats op konden geven.
Om half 5 Nederlandse en half 4 Portugese tijd landen we in zonovergoten, 25 graden warm Lissabon. Hier moeten we nog 6 uur kapotslaan maar met de Starbucks en alle winkels en restaurantjes open is dat geen probleem! Nou ja. Die winkels waren nogal eens snel bekeken maar dat eten was lekker. Met een glaasje madeira toe. oh my dear!
En toen die laatste 5 uurtjes in het vliegtuig.........
Werd helemaal gek van mijn voor buurman. Hij kwam waarschijnlijk uit Sal ( dat is een aanname vanwege zijn kroeshaar)  en waarschijnlijk was hij kapper, gespecialiseerd in Afro look. Hij heeft (ongelogen !) 5 uur continu krulletjes in zijn kroeshaar zitten draaien. Zat geen moment stil. Dan eens linksom dan rechtsom draaien en intussen de samba dansen leek het.
Ik draaide er zelf bijna op door.
Volgende keer een rechtstreekse vlucht!  Haha maar dat zeg ik volgens mij de afgelopen 4 reisverslagen al.
Nooit een saai moment met dat vliegen al had ik daar wel op gehoopt
Enfin we surfen door de visum aanvraag heen. 50 euro betalen stempel. No questions asked.
Voor een 10tje worden we naar het hotel gebracht met de taxi en dan nog 10 minuten wandelen over het complex. We zijn binnen.
Volgens internet regent het hier maar 6 dagen per jaar zegt Theo. En laat het nu net beginnen als we uit de taxi stappen. Zul je zien dat we net met die 6 dagen beginnen. Maar het is lauwe regen en we zijn gezond en wel op het stekkie. Let THE games begin!!
Maar nu eerst slapen het is inmiddels half 5 in Nederland. Toch weer 24 uur wakker.

1. Gerrie:
    begint weer mooi
  2. Lies Gosens:
    27 oktober 2016
    Mooi begin Helma en Theo, geniet ervan maar dat zullen jullie ook zeker weer doen !
    Wij volgen jullie graag..........
  3. Francien Vogels:
    27 oktober 2016
    Gezellig. ....leuk verslag. ..genieten maar (zelfs van regen )
  4. Bernie en Arno:
    27 oktober 2016
    Begint goed. Veel plezier.
  5. Netty:
    Super fijne vakantie
  6. Nancy Bonalumi:
    27 oktober 2016
    Enjoy your travels, Helma!
  7. Kees van hemmen:
    28 oktober 2016
    Mooiii geschreven Helma ben benieuwd naar jullie avonturen en wens jullie natuurlijk n super tijd toe Grt Kees
  8. Ans seevens:
    28 oktober 2016
    leuk helma geniet samen van een fijne vakantie liefsxxx
  9. 28 oktober 2016
    nou mooi begin fijne vacantie mvg uit koud geldrop