Dag 3 vrijdag. 28 -10-16

28 oktober 2016 - Sal Rei, Kaapverdië

Aangezien we ook weer vanuit Sal vertrekken aan het einde van de vakantie. ( nog ver weg) en er dan  nog een paar dagen zijn,  heeft het nu geen zin om te blijven.
Vandaag gaan we naar Boa Vista , als het mee zit met de tickets. Want om 8 uur s morgens heb ik ze nog niet. No stress. Even het ontbijtje aan zee en koffer pakken. Alles loopt gesmeerd en we vertrekken om 13:00 om even te stijgen en meteen weer te landen. Met een klein vliegtuigje met propellers.13:30 komen we aan.
Boa Vista. Mooi uitzicht betekent dat. Maar bedoelen ze uitzicht op het eiland of vanaf het eiland?
Het is meer groen dan Sal met enkele woestijnvlakten. Maar daar zijn wel oases in.
Je kunt hier zandsurfen...... gaan we niet doen.
We worden netjes opgehaald van het vliegveld door een pick-up........... die helaas niet start. Accu leeg. No stress. Iedereen kent hier elkaar en een vriend en een sleep verder, start hij al in een zwarte wolk We hebben nu al meer rook uit de auto's zien komen dan uit de vulkanen die er toch ergens moeten zijn.  Het rijden hier is sowieso een avontuur. Kwam er gisteren pas achter dat hier gewoon rechts gereden wordt. Dit komt omdat de taxi overal aan de linkerkant van de weg rijden omdat rechts het wegdek te slecht is.
Pas op het laatste moment gaan ze even naar rechts bij tegenliggers. Best wel spannend!!
We zijn aangekomen bij de b&b. Een grote kamer, en een vriendelijke gastheer. Het uitzicht op het vuilnisbelt nemen we op de koop toe. Geen WiFi , ook de stad is industriëler als Santa Maria. We zien 2 toeristen lopen en volgen ze tot we op een terrasje terecht komen. Zij lopen door maar wij hebben dorst.
We zijn de enige blanken. Maar een leuk muziekje en aardige mensen en een Strela biertje doen veel.
We lopen een beetje verloren. Op expeditie door de stad. Steeds aangesproken door mannen die een leuke markt of winkeltje weten. Ik vraag me steeds af of er een addertje onder het gras zit zoals in Thailand en Indonesië maar als je nee zegt zijn ze ook meteen weg en dan voel ik me schuldig omdat ze het misschien toch gewoon aardig bedoelen?
 We eten wat garnalen en vis bij een restaurantje en bedenken wat we morgen gaan doen.
Iedereen verzekert ons dat dit de laatste dag van het regen seizoen is maar internet laat het nog regenen tot donderdag.
Met deze warmte geen probleem en het geeft prachtige zonsondergangen. Tenminste vandaag de eerste gehad.
Maar de tours zijn allemaal naar het strand en daar hebben we geen zin in met die regen.
De bedoeling wordt dus om morgen een quadje te huren en zelf te avonturen.
Ben benieuwd!  Maar eerst nog een paar drankjes en een gezellige vrijdagavond op café.
Tot morgen.