Dag 29 Vancouver 2 juni Dinsdag

2 juni 2015 - Vancouver, Canada

In Vancouver! willen we nog naar de Thai. Dat is de enige, ons bekende , keuken die we nog niet hebben gehad. We lopen naar Thaison, die we op internet gevonden hadden.
THAISON dan verwacht je toch Thais!  Wij op de kaart zoeken naar padtai. Niet te vinden blijkt het Vietnamees te zijn
Het ziet er heerlijk uit maar dan blijkt Theo's vermicelli koud te zijn. Haha.Dat hoort zo! Vreemd dat hij altijd zoiets uitzoekt. De loempia's smaken vurrukkulluk. Het is te veel ik krijg het niet op. Vooral die bos munt en ander groen. We lopen het er weer af naar het motel. Vreemd buurtje hier. Veel verslaafden en beetje geflipte rare mensen. Ik verdiep er me verder maar niet in. Maar niet te veel lachen en oogcontact maken.
We nemen om 10 uur een dagpas om met de skytrain te gaan en natuurlijk stappen we aan de verkeerde kant in. Na alle buitenwijken van Vancouver gezien te hebben stappen we in Gastown over op de bus die ons naar de grote markt op Granville Island  zal brengen. Ik stel me een soort Victoria Market voor ( zoals in Melbourne) en heb er de hele vakantie het shoppen voor uitgesteld. Maar dat valt erg tegen. Het is eten, een groentemarkt , vis en kaas,  en een paar galeries. Jammer. Maar een pluspunt .... Er is een brouwerij dus gaan we bierproeven. Hierna weer terug naar het centrum. Wat een stad. Wat een mensen! Sommigen totaal geflipt op drugs en drank en sommige zie je zoekend rondkijken en komen meteen helpen met welke bus en waar je dan moet zijn.  Een echte metropool. Maar heel, heel veel arme mensen.  Wat hebben we toch geluk in Nederland met al die voorzieningen.
Erg kleurrijke mensen, meer nog dan Amsterdam en Sydney vond ik.
Als we terugrijden met de skytrain gaan we voor in zitten. Het lijkt wel een achtbaan. Er is geen machinist dus en grappig om te doen. Net twee klein jong!
Morgen voor een tientje de hele dag in de achtbaan! Haha. Nee hoor morgen naar Chinatown.
Als we terugkomen in het Motel begint het te regenen. Wat een mazzel hebben we met het weer. Toen we vanmorgen buiten kwamen hield het net op en de hele dag droog weer gehad. Wel bewolkt en fris.
We gooien ons in het diepe wat het eten betreft. Gewoon omdat het restaurant er zo gezellig uitziet. En hee !!! Dát hebben we nog niet gehad vegetarisch. Haha. Allemaal alternatief eten Zelfs het menu. We begrijpen er niet veel van maar Theo ziet ergens Mexicaans en rijst staan en ik mango en pasta.
Het begint met bier uit een jampot. Maar dat hebben we wel eens vaker gezien.
Grote porties en lekker. Nu uitbuiken, nog een biertje en lekker slapen. Welterusten