Dag 28 Powell River -Vancouver 1 juni maandag.

1 juni 2015 - Vancouver, Canada

We moeten ons een keer haasten vanmorgen!  Das lang geleden!  De veerboot van Saltery Bay moet gehaald worden anders kunnen we om vier uur pas weer. En zo erg swingt het hier niet in Powell. Je merkt goed dat we bij de grote stad zijn omdat er in deze forensendorpjes geen moeite wordt gedaan er iets leuks van te maken.
We komen in Egmont. Waar we een museum bezoeken. Entree is op donatie en de vrouw die informatie geeft stottert nogal zodat het wat langer duurt, want het is ook best interessant!
De spullen die tentoongesteld worden zijn uit grootmoeders tijd. Net als in Australië is de blanke nog maar 250 jaar hier dus "antiek" hier is in Nederland "ouderwets".
We rijden verder langs de sunshine coast en gaan naar Smugglers Cove. Een smokkelaars nest vroeger, nu een paar yuppie huizen.
In Sechelt wordt door ons gelunched en we besluiten door te rijden naar Vancouver voor de laatste dagen. Het zonnetje verdwijnt achter de wolken en het wordt wat frisser. De jonge adelaars hebben het nest verlaten en draaien overal oefenrondjes. Geen beren meer op de weg. Twee dagen stad gaat het worden. Misschien nog een paar leuke dingen doen. De hangbrug boven de 70 m diepe canyon kost $37. Dus gaat niet gebeuren. We hebben er al zoveel voor niks gehad.
Na de laatste veerboot van Langdale naar Horseshoe Bay zijn we dan gearriveerd. Wat een cultuurshock na een maand indrukwekkende natuur en mooi weer. Het regent, de zee is bruin en het is druk. Na een uur file zijn we bij het motel. Midden in het centrum. We zijn zo blij dat we een kamer hebben dat we voor drie dagen boeken. We zitten overal dichtbij met name de skytrain en bushalte. Waar je voor een paar bucks een dagkaart kunt scoren. Dus een paar dagen uit de auto en cityhoppen. Shoppen tot we droppen.  Heel de auto leeg geladen. Oeps. Wel veel voor in die twee koffertjes. Een man komt zijn kamer uit. Hij vertelt dat hij maar 10 dagen wilde blijven in dit motel...... Dat was 2 jaar geleden. Slik. Check in any time you want, but you can never leave motel City Centre Vancouver.

1. Anoesjka:
    2 juni 2015
    Stanley park is aardig om eens te gaan kijken. Hang brug hebben wij wel gedaan. Daar jullie ook zeer bereisd zijn , niets anders dan die je al kent ws en de busverbinding ....wij zijn gaan lopen. Busje komt zo.....niet.!!! Kijk op 3opreis.nl en je hebt de high punten van de omgeving: gastown, chinatown, falls crEek seawall