Dag 30 Vancouver 3 juni woensdag

3 juni 2015 - Vancouver, Canada

De  laatste dag.

We gaan om 10 uur naar Chinatown. Het is een hele ervaring. We zijn te vroeg. Er is nog niet veel open. Eerst maar even koffie. We zitten op de hoek van de straat in een luie stoel ,achter het raam,  onze koffie te drinken.
Het lijkt wel of we in een soort living dead film terecht zijn gekomen.  Ongelooflijk!. We weten op een gegeven moment de mensen die in een microfoon aan het bellen zijn niet meer te onderscheiden van de mensen die het tegen de stemmen in hun hoofd hebben of tegen een andere hallucinatie.
Er lopen mensen peuken op straat te zoeken vuilnisbakken te controleren op verhandelbare spullen of gewoon eten. Men staat bij de stoplichten op autoruiten te kloppen en voetgangers om 50 ct te vragen. Alle ellende lijkt zich in deze wijk te verzamelen.  Onbeschrijflijk wat ik zie, onbegrijpelijk hoe het zover kan komen.

Het valt ons wat tegen. Geen kleine winkeltjes maar groot en er is alleen markt in het weekend. Wel allerlei exotisch gedroogd eten. Van haaienvinnen tot champignons. Het ruikt naar kruiden thee en gember. Heel veel medicinale winkeltjes. En natuurlijk de souvenirzaken. "Echt Canadees ! ". made in China.
Na een paar uur te hebben rondgeneusd gaan we wat eten. Dumpling en duck. Lekker.
Intussen is het 1 uur en wat nu. Lekker in de achtbaan dus weer terug naar de skytrain. Misschien naar het aquarium?  Nu hebben we allebei minimaal 2 apps op de telefoon om het aquarium te vinden maar het kost ons 2 1/2 uur lopen omdat we de bushalte niet kunnen vinden. Kapot komen we eindelijk aan bij het aquarium. Eigenlijk hebben we helemaal geen zin meer om er door heen te lopen. We zien ze liever in het echt, Maar ja. Hebben we al die moeite gedaan ......  Vraagt die kaartverkoper ook nog of we wel weten dat het nog maar even open is.  Ja! Dat weten we !! Dus even naar de goudvissen even naar de zeeleeuwen en dolfijnen etc. Leuk om te zien. Vooral de kwallen zijn prachtig. En we gaan nog een half uur de 4 D film bekijken. Dat is echt leuk!! Ook omdat we dan even van de benen zijn. En een massage van de billen krijgen door de vibrerende stoelen. En een opfrisser door het gesproei in het gezicht. We vertrekken nog voor sluitingstijd.
We gaan maar weer terug naar het hotel. En weer kunnen we het station niet vinden. Dan maar naar de bar. Het is net happy hour. Drie  mojito's later en na grondig onderzoek op alle apps lopen we ........ Alweer de verkeerde kant op. Blijkt het station 50 meter naast die bar te liggen als we de twee verkeerde kilometers teruglopen.
Poeh poeh. Ben er helemaal klaar mee. Nu weet ik weer waarom de stad niks voor ons is.
Terug op de kamer alles inpakken voor morgen. Hopelijk vinden we het vliegveld.

1. Arnobosmans:
    4 juni 2015
    gdm nou bedankt en goeie reis terug was een prachtige reis voor jullie en wij hebben toch ook een beetje mee genoten mvg houdoeeeee
  2. Ellen:
    4 juni 2015
    Jammer dat de reisverhalen nu op zijn....goede veilige reis naar huis!