Dag 27 Campell River - Powell River 31 mei zondag.

31 mei 2015 - Powell River, Canada

Vandaag is het officieel mijn laatste dag als centralist in Eindhoven. Ondanks dat ik aan de andere kant van de wereld zit en vakantie heb, vind ik het toch een rare dag. Wat zal ik mijn collega's gaan missen! Het voelt als een opgelegde echtscheiding na 17 jaar. Ik heb de keuze zelf gemaakt, maar had dat liever niet hoeven doen. Morgen begin ik in Venlo. Ik start met 8 vakantiedagen dus de toon daar is al gezet. Haha.
 En met Limburg Noord als verzorgingsgebied kan ik mijn familie ook een beetje in de gaten houden als ze hulp nodig hebben. (Wat hopelijk nooit zal gebeuren.)
Ach ieder nadeel heeft zijn voordeel. Ik ga in elk geval eerst deze reis afmaken en nog alles er uit halen wat er in zit.
We gaan richting Vancouver vandaag. Maar eerst naar de farmers market in Campbell River. Waar we wat nacho's en salsa kopen en nog wat prullaria. We luisteren even naar de plaatselijke straatmuzikant en Theo vindt nog een prachtige auto. Even een filmpje maken voor onze zwager. Een stoel staat naar voren en voor een beter zicht zet Theo hem maar even terug. Oeps schrik me kapot! Komen daar ineens drie zware indianen de hoek om. . Wel aardig en trots op hun auto gelukkig

Daarna rijden we naar Comox waar we de haven en de "Langste pier van Canada" ( volgens Theo. Omdat deze nog langer lijkt als in Campbell )
bekijken. Nog even langs het luchtvaartmuseum om de tijd te doden en dan de boot op richting Powell River.
Als er een Harley naast ons stopt komt Theo met de gedachte op de proppen dat die motors ook net zo goed helmapeeters hadden kunnen heten. Ik vat het op als een compliment maar het is eerder bedoeld als " in Amerika klinkt dat ongeveer hetzelfde. Het is maar een naam".
Hij draaft een beetje door als hij ook zijn eigen naam op gaat noemen maar geen motor heet ooit zo. Op het moment dat je zou zeggen "hee daar rijdt een Theotoonendekkers " is hij al voorbij. Hahaha
We komen de anderhalf uur durende tocht door met wat eten en turen naar het water. Maar hier zijn geen walvissen. Wel een hoop otters en een paar dolfijnen. Te ver weg.
Als we in Powell River aankomen is de dag zowat voorbij. We hebben te veel gegeten en geen honger meer.  En in Powell River staat een grote fabriek dus daar willen we niet zitten. We rijden naar Westview. Daar boeken we een motel Vanavond rest ons nog wat luieren en lezen en alweer een dag voorbij