Dag 26 Campell River 30 mei zaterdag

30 mei 2015 - Campbell River, Canada

Nog nagenietend van gisteren en na weer eens alle foto's te bekijken gaan we vandaag weer zelf op zoek naar de wonderbaarlijke dingen die hier op ons pad komen.
Elk Falls is het doel. Een waterval met een hangbrug er over. Hij is vorige week pas open gegaan voor publiek heb ik gehoord.
Lijkt ons spannend om boven dat woeste water te hangen.
Maar de brug hangt er langs blijkt bij aankomst. Dit is denk ik de hoogste val tot nu toe. Na een flinke klim zitten we weer in de Auto. We volgen de rivier de bergen in.  En stoppen bij een restaurantje in de middel of nergens.  Strathcona. We nemen koffie met een muffin. Wel grappig Theo denkt na al die tijd nog steeds dat je het papier ook kunt eten. Hij blijft het proberen. Ach eigenwijs is ook wijs.
We rijden door naar Golden River. Het is een leuke route maar wij zijn al erg verwend. Vandaag geen dieren kijken En Golden is niet wat we verwachten. We dachten in de sneeuwgrens te komen. Maar hier ligt alles zo dicht in de buurt dat we besluiten weer naar Campbell River te gaan en langs het strand te wandelen. ( in de hoop vandaaruit nog een bultrug te scoren.). Die vinden we niet. Wel vinden we Crabby Bobs in de haven. Bob is even weg maar Crabby Abby maakt oesters voor ons klaar 6 rauw en 6 uit de stoompot.
We worden uitgenodigd voor de farmers market morgen. Op onze private Beach kom ik een Nederlands stel tegen. Das ook sterruk!  Ze hebben hier net een walvis gezien. Denken ze dus ik neem het turen van hun over.
Achteraf gezien..... Ze denken ook dat de riverdipper een kolibrie is en een oysterpicker ( vogel die naar oesters duikt) een otter. Haha veel geleerd van Gary. Dus na lang turen hou ik het voor gezien.
Maar dan is het ook weer etenstijd. Vis moet het worden en waarschijnlijk zalm. Het is per slot nog geen zondag dus ik heb het nog voor het zeggen.
We gaan dus naar Salmon Point. Theo kan zich niet langer bedwingen. Hij heeft het al de hele vakantie over Thais eten. Het enige land zowat, welk we nog niet culinair hebben getest.
Dus hij besteld een Thai beef met garnalen schotel. Ik ga voor de zalm.
Ik ben intussen de verschillende ciders aan het proberen. En vandaag was dat kersen, abrikozen en perzik cider à 7%. T. Moet het doen met light bier. Oftewel spavla. Tja die arme ziel moet nog rijden.