Dag 25 Campell River 29 mei vrijdag.

29 mei 2015 - Campbell River, Canada

Vandaag blijven we nog een nachtje in Oyster Bay maar we gaan naar Campbell River. We hebben een boottocht geboekt bij Gary. Een man die alles weet van de zee en het wildlife hier.
Hij is getrouwd met een indiaanse en heeft alles van zijn schoonvader geleerd. Als een klein kind ben ik al vroeg wakker en kan niet wachten.
Eerst naar de Starbucks voor de hartstarter van de dag en dan nog een Galerie. We gaan pas om 12 uur. Hopelijk is de wind tegen die tijd wat gaan liggen. Het is prachtig weer! Alleen de wind komt uit Alaska volgens mij.
En om 12 uur vertrekken we met Garry en een Duits stel op de boot voor een tocht langs de eilanden. (Discovery Island)We zien dolfijnen, zeehonden, adelaars , andere vogels. Prachtige bergen en op het einde een bultrug walvis. 5 uur zijn we onderweg. Het is koud in het begin maar later is het prettiger. We gaan door de gevaarlijkste zeestromingen ter wereld zegt Garry en dat is ook te voelen aan de boot. De stroming is nu nog gunstig omdat het vloed wordt. Maar we zien toch een heleboel draaikolken waar hij behendig tussendoor laveert.
Het is een leuke man. Humor en veel te vertellen. Erg leuke middag en interessant. Terug naar het motel boodschappen doen en het terugnaardenatuurdagje is pas voorbij na een foto van een adelaar met twee jongen op het nest. Het was nogal moeilijk om er te komen maar na een beschadigde bumper hebben we het gered. Goh. Ben benieuwd wat dat verhuurbedrijf gaat zeggen. Twee sterren in de ruit en een kras in de bumper.  $$$
Maar goed. Dan hadden ze maar niet zo'n grote auto mee moeten geven.

Nu lekker opwarmen na al die Alaska wind op de boot.
We besluiten nog een nacht te blijven en morgen naar de Elk watervallen te gaan. Het is hier ook zo mooi en relaxed. De volgende week gaat het regenen en is er genoeg tijd voor de citytour en shoppen.
We koken weer zelf met de restjes van gisteren. -

1. Marianne:
    30 mei 2015
    Leuk om alles mee te lezen Nog fijne dagen je zus