Dag 24 Qualicum Beach - Oyster Bay 28 mei donderdag.

28 mei 2015 - Qualicum Beach, Canada

Nog een week te gaan en we zetten de rem er op. Wat minder rijden doen we al een paar dagen maar nu gaan we dan ook nog meer relaxen.  De voorspellingen zijn goed deze week. En we zitten aan zee ( niet echt moeilijk op een eiland).
Ik ben vroeg wakker dus ga een ochtendstrandwandelingetje maken om de taco's van gisteren te verbranden. Het krioelt hier in april van de ganzen en Zeehonden lees ik. Maar die zijn dan op doortocht. Nu is daar niks meer van te zien. Een paar kraaien en meeuwen die Zich aan de krabbetjes tegoed doen. Maar wel lekker relaxed helemaal alleen op de keien.
Als Theo ook zover is gaan we ren stukje rijden voor het ontbijt. Dit wordt bij een kreek in het regenwoud genuttigd. En weer andere omgeving en weer voel ik me klein bij die bemoste reuzen van bomen. Die hier waarschijnlijk al stonden voor Columbus geboren was.
We gaan niet meer de snelweg op en van de evenwijdige, langsdekustlopende B weg wordt ook regelmatig afgeweken. Onder het motto : tijd zat en zo zie je nog eens wat.
De eerste paar keer komen we achter in een tuintje uit bij mensen en een keer bij een fabriek. Maar dan, bij Courtenay in een heus regenwoud. Ook nog bij een riviertje met bankjes. Dus daar een ontbijtje genuttigd.
We besluiten naar Campbell River te rijden en een paar nachten te blijven. Van daar uit kunnen we nog een keer het binnenland in en nog iets doen.
Dat "nog iets doen " wordt een boottocht. Maar dat is voor morgen. Om het te regelen zijn we een hele tijd in het stadje bezig. Maar we hebben een Motel in Oyster Bay met private Beach en schitterend uitzicht op de sneeuwtoppen. En vanavond gaan we zelf koken. Echte Geldropse kost. Want die is hier niet te krijgen in het restaurant. Raar. De hele wereld is culinair vertegenwoordigd behalve Geldrop. Daar gaan we vanavond eens verandering in brengen. ( Theo bedoel ik dan) Evelien( die mij attendeerde op het artikel: Canada voor beginners in het ED) Waarschijnlijk volgende week weer een artikel in het Eindhovens dagblad!! " Masterchef Geldrop has arrived!"

1. Ilonka:
    29 mei 2015
    Heel veel plezier nog deze laatste week! Het blijft hartstikke leuk om zo iedere dag mee te kunnen genieten.
  2. Leo:
    29 mei 2015
    Geniet er maar lekker van.
    Het is jullie gegund.